Christina i Taxinge~
Brukar ni se på "Halv åtta hos mig"?
Han är ju så rolig - Helge Skoog!!!!
Detta är nog det enda "matprogram" jag ids titta på och det är enbart för HS´ skull.
Jiddrans va rolig han är mellan varven biggrin.gif

Vad tycker du?

Piccante
Jag har mest roligt åt dom som lagar mat giggle.gif dagens program var riktigt patetiskt med pulverefterrätt och halvfabrikat genom hela middagen. slap.gif slap.gif
Christina i Taxinge~
CITAT (Markus_H @ 10-02-2010, 19:58) *
Jag har mest roligt åt dom som lagar mat giggle.gif dagens program var riktigt patetiskt med pulverefterrätt och halvfabrikat genom hela middagen. slap.gif slap.gif

Ja, jag håller med om dagens program. Inte kul med enbart halvfabrikat och pulver.......
Men så kan det nog bli när de blivit inbjudna att medverka. De "vanliga" människor som vill vara med i programmet och söker för att få vara med, de lägger också mera intresse & kärlek i själva matlagningen.
Den här veckan är det ju "kändisföräldrar" som lagar mat. Specialvecka.......

Men jag skrattade åt Helge nu ikväll!!!!
"........bäst jag tankar min gamla Toyota!" biggrin.gif

Meriona
Den här veckan har det varit skit, de personer som medverkar har inte varit med för att de kan laga mat utan för att de är föräldrar till kändisar. Hur intressant är det? Annars tycker jag att programmet är klart sevärt! En och annan gång är det en person med som man verkligen bedåras av, det var en afrikansk dansare med för några veckor sedan, han var helt underbar. wub.gif Innan dess en superhärlig kille som samlade på flugor. SÅNT är kul, inte kändisföräldrar. Fast det är min personliga smak som talar.
Alexander-VG-zon3
CITAT (Meriona @ 10-02-2010, 20:22) *
Den här veckan har det varit skit, de personer som medverkar har inte varit med för att de kan laga mat utan för att de är föräldrar till kändisar. Hur intressant är det? Annars tycker jag att programmet är klart sevärt! En och annan gång är det en person med som man verkligen bedåras av, det var en afrikansk dansare med för några veckor sedan, han var helt underbar. wub.gif Innan dess en superhärlig kille som samlade på flugor. SÅNT är kul, inte kändisföräldrar. Fast det är min personliga smak som talar.

ja så tycker jag med, personerna som är med tycker jag är tråkiga/ointressanta och gör inte så rolig mat. annars är progamet som sagt jätte bra.

dagens person hade en ensam slöjstjärt (guldfisk) i en liten 10-20L vas/akvarium ranting.gif rtfm.gif thumbdown.gif stackars fisk.
Piccante
Den kvinnliga prästkandidaten som hade Vicar of Dibley i DVD-hyllan tyckte jag var kul. hon hade ovanligt mycket självdistans för att vara präst.
Meriona
CITAT (Markus_H @ 10-02-2010, 20:27) *
Den kvinnliga prästkandidaten som hade Vicar of Dibley i DVD-hyllan tyckte jag var kul. hon hade ovanligt mycket självdistans för att vara präst.

Ja hon utmärkte sig som en ovanligt trevlig kristen. Fast hon gav de andra så systematiskt låga poäng, det tyckte jag var lite taskigt.

CITAT (flaxss @ 10-02-2010, 20:27) *
ja så tycker jag med, personerna som är med tycker jag är tråkiga/ointressanta och gör inte så rolig mat. annars är progamet som sagt jätte bra.

dagens person hade en ensam slöjstjärt (guldfisk) i en liten 10-20L vas/akvarium ranting.gif rtfm.gif thumbdown.gif stackars fisk.

usch min bror har också en stackars ensam guldfisk, måhända i en större vattenpelare. Jag orkar inte påtala det olämpliga i det, den stackarn har överlevt i flera år, och jag vet att det är argument nog för min bror. På lördagar får den larver som lördagsgodis, det är ändå lite gulligt. :|
Motti
Vi missar inte det programet en enda kväll och visst lyfter Helge Skog programet med sina uroliga kommentarer.Föresten heter min katt Helge "Skog"men han är inte lika vittsig som den riktige Helge Skog giggle.gif
Anma
Jag har sett programmet några gånger, men på grund av Helge Skoog låter jag hellre bli fast jag gillar upplägget. Klarar inte hans urtrista skämt. Så kan det också vara. smile.gif
Anki på Öland
CITAT (Anma @ 11-02-2010, 08:57) *
Jag har sett programmet några gånger, men på grund av Helge Skoog låter jag hellre bli fast jag gillar upplägget. Klarar inte hans urtrista skämt. Så kan det också vara. smile.gif

Känner detsamma..... programmet i sig är rätt trevligt, men Helge Skoog är så urbota fånig så han förstör mycket av programmet för mig!
Anki
eugenia
Jag går medelvägen vad gäller Helge. Han kan vara väldigt rolig men väldigt tradig också. Tyckte mycket om Helge i Parlamentet. Sammantaget så gillar jag honom trots att han är tråkig. Komiker är nästan alltid tråkiga tills de kommer på nåt bra att säga.
sqrulan
tummenupp.gif Jag tittar alltid på det programmet om jag bara är hemma, jag gillar det. På BBc Lifestyle går ett liknande programm som heter come dine with me där är det oftast mera livat med bus och tokigheter.
Hej igen
Missar aldrig programmet ... Helge är 60% tummenupp.gif wub.gif
... de tävlande resterande 40 av programmet. smile.gif

Gårdagens glasnudlar gav många glada skratt laugh.gif
Meriona
CITAT (sqrulan @ 11-02-2010, 20:24) *
tummenupp.gif Jag tittar alltid på det programmet om jag bara är hemma, jag gillar det. På BBc Lifestyle går ett liknande programm som heter come dine with me där är det oftast mera livat med bus och tokigheter.

Och mer fylla enligt min arbetskamrat. wink.gif
Christina i Taxinge~
Jag tycker alltså om Helge Skoog - i just det här programmet. I övrigt kan jag inte säga att han är nån favorit direkt.....

Men sen finns det en s k "tv-personlighet" som ger mig rysningar av obehag, men inte i detta programmet.
Han dyker upp lite här & där och - i mitt tycke - "förstör" program. Vem då?
Jo, Felix Herngren *suck*
Har han nånsin gjort/sagt nåt i TV som är roligt??!

Meriona
Nej jag håller med dig Christina. Helge är rolig och hjärtlig, Felix H (måste jag skriva för min son heter Felix och är såklart min stora kärlek), är bara larvig och plump.
Azola
Tycker själva iden med vanliga människor som fixar och trixar i köket är spännande och roligt att se. Helge är lite för mycket ibland, men man har ju vant sig nu och vill inte byta bort honom heller smile.gif
lorentz
Pappa Fakir kan ju inte neka till faderskapet
http://www.youtube.com/watch?v=ZSXq-TF_MpQ...feature=related
vanjalarsa
Gillar också programmet. Tyvärr så är det en efterapning av ett program från BBC. To.m sättet att kommentera såsom Helge Skoog gör är lika. Lite synd att man aldrig kan hitta på nåt eget.
mvh vanjalarsa rolleyes.gif
Piccante
CITAT (vanjalarsa @ 12-02-2010, 16:00) *
Gillar också programmet. Tyvärr så är det en efterapning av ett program från BBC. To.m sättet att kommentera såsom Helge Skoog gör är lika. Lite synd att man aldrig kan hitta på nåt eget.
mvh vanjalarsa rolleyes.gif

Fast så är det ju med mer än 50% av tv-programmen. Man köper ett färdigt koncept som produktionsbolag säljer till hela världen. Det är sällan plagiat utan ren strategi att köpa program som andra redan har testat om de blir populära.
eugenia
Jaha, det förklarar ju faktiskt varför Helge Skoog är som han är i detta program. Det är mer en roll än en personlig grej. Det ska alltså vara lite brittisk torr och sarkastisk humor. Allt som allt blir det i alla fall roligt att titta på tycker jag. Helge är förlåten. År jag förlåten som sa att han var tråkig? rolleyes.gif
Christina i Taxinge~
CITAT (eugenia @ 12-02-2010, 17:03) *
Jaha, det förklarar ju faktiskt varför Helge Skoog är som han är i detta program. Det är mer en roll än en personlig grej. Det ska alltså vara lite brittisk torr och sarkastisk humor. Allt som allt blir det i alla fall roligt att titta på tycker jag. Helge är förlåten. År jag förlåten som sa att han var tråkig? rolleyes.gif

Okejdå! Du är förlåten! biggrin.gif
Javisst är det en roll han spelar! Jag tänkte inte på att nån kanske kan uppfatta det annorlunda.....Han spelar rollen "kommentator", typ....med manus utifrån vad som sagts i köket.

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon