Meriona
Är det någon som har ett gott recept på detta? Det är önskemål från sonen, de har lagat det på hemkunskapen men receptet försvann med senaste sunnanvinden. Jag har sökt på nätet men inte funnit något som jag känner håller måttet. Så nu är det upp till er - upp tlll bevis! smile.gif Ett mumsigt recept tack!
Dito Verde
Detta fanns häromveckan i GP och gjorde mig lite sugen.
Recept från GP
vitavargen
CITAT (Meriona @ 10-02-2010, 21:20) *
... Ett mumsigt recept tack!

Här är 55 recept på kycklinggryta:
http://www.hittarecept.se/kategori/fagel/k...kokosmj%C3%B6lk
Meriona
Tack båda två! wub.gif thanks.gif
Både Ditos och några av de andra recepten kommer att prövas! Jag kände inte till den receptsidan, jag brukar hålla mig till recept.nu och ica och Arla. Där ser man vad Odlaiter är bra att ha! smiley_small_hug.gif
elleave
Va roligt att du frågar! smile.gif Improviserade nämligen ihop en gryta i helgen, ungefär så här:

2 kycklingfiléer, strimlade
2 rödlökar, delade på 4 och skivade
1 grön paprika, strimlad
en rejäl näve skivade champinjoner
1 stor burk bambuskott
curry
1 burk kokosmjölk
2 rejäla skedar mangochutney

Fräs kyckling och lök i smör och curry. Ha i paprika och svamp och låt fräsa med ett tag. Häll i bambuskotten och kokosmjölken. Ha i chytney och koka tills paprika och lök verkar vara klart. Smaka av med salt och peppar. Servera med ris och ev extra chutney smile.gif
Meriona
Det lät smarrigt Elle! thanks.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon