Full version: rea rea...
acessia
Hej alla frösugna! Idag var jag på Lilla fiskaregatans trädgårdsbutik i Lund, för att kolla efter mina vallmosar "Pattys plum" mm... Gick juh förståss en runda bland fröerna också... Maaaassor me påsar på rea!!! 5 kr/påse!! Det gällde bara Unwins sortiment, men dock... Dom skulle tydligen sluta sälja Unwin, därav rean... Men där kunde va påsar från 2007/2008/2009, visst, dom kanske inte gror... Men va fassen 5 kr?! Det kan man juh offra, chansen finns juh ändå, att man kanske lyckas... Jag köpte:

Luktärt "Pink Cupid"
Zinnia "Big Boy"
Solros "Starburst Lemon Aura"
Solros "Pacino"
Rudbeckia "Toto"
Tagetes "Yellow Jacket"
Tagetes "Golden Gem"
Rosenskära "Cosmonaut"
Dahlia "Sangria"

Alla dessa 5 kr/påse

Sen hittade jag juh (för fullpris):
Orientvallmon "Coral Reef" 45 kr
och
Roseneternell "Double Mixed" 22 kr

Men kör dit en sväng!!! Där va tuuusentals påsar... Jag bara bläddrade o bläddrade, fick juh nippran... Va tvungen att stoppa mej själv, hade lite bråttom dessutom...

Kram på er!
Maggan H
CITAT (acessia @ 10-02-2010, 22:09) *
Hej alla frösugna! Idag var jag på Lilla fiskaregatans trädgårdsbutik i Lund, för att kolla efter mina vallmosar "Pattys plum" mm... Gick juh förståss en runda bland fröerna också... Maaaassor me påsar på rea!!! 5 kr/påse!! Det gällde bara Unwins sortiment, men dock... Dom skulle tydligen sluta sälja Unwin, därav rean... Men där kunde va påsar från 2007/2008/2009, visst, dom kanske inte gror... Men va fassen 5 kr?! Det kan man juh offra, chansen finns juh ändå, att man kanske lyckas... Jag köpte:

Luktärt "Pink Cupid"
Zinnia "Big Boy"
Solros "Starburst Lemon Aura"
Solros "Pacino"
Rudbeckia "Toto"
Tagetes "Yellow Jacket"
Tagetes "Golden Gem"
Rosenskära "Cosmonaut"
Dahlia "Sangria"

Alla dessa 5 kr/påse

Sen hittade jag juh (för fullpris):
Orientvallmon "Coral Reef" 45 kr
och
Roseneternell "Double Mixed" 22 kr

Men kör dit en sväng!!! Där va tuuusentals påsar... Jag bara bläddrade o bläddrade, fick juh nippran... Va tvungen att stoppa mej själv, hade lite bråttom dessutom...

Kram på er!

TUR w00t.gif jag inte ska hälsa på sonen som studerar i Lund på ett tag, har redan alldeles för mycket, som vanligt! Men tack för tipset, man VET ju aldrig om man har vägarna förbi... a0a.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon