|
smuleborg
10-02-2010, 22:56
Piccante
10-02-2010, 23:05
CITAT (smuleborg @ 10-02-2010, 22:56)  Odla brukar inte bry sig om hot och trakasserier via PM tyvärr
CurlySue
11-02-2010, 19:57
tyvärr sant....vi är många som inte orkar vara här inne så mycket längre.
Solstorm
11-02-2010, 22:55
Det brukar ju vara en dödssynd nästan att lägga ut pm på forumet. Om man blir trakasserad av någon och man ber personen att sluta och den ändå fortsätter så tycker jag att man ska lägga ut den persones pm på forumet i alla fall. Förhoppningsvis så är det avskräckande.
Åsa, mälardalen zon 2
12-02-2010, 12:03
Om man blir trakasserad på forumet ska man väl göra precis som man gör ifall man blir trakasserad i sitt hem = polisanmäla (+ glöm inte spara allt man fått det kan användas som bevis). Enligt användarvillkoren har man ansvar för allt man lägger ut på forumet och vad man säger när man diskuterar med andra. Odla har dock möjlighet att stänga av folk ifall man bryter mot användarreglerna ex. hets mot folkgrupp, lägger ut reklam, bryter mot svensk lag, lägger ut PM i forumet etc men jag antar att det kan vara svårt ibland eftersom ord står mot ord och som icke inblandad i disputen kan det ju vara svårt att veta vem som talar sanning.
Så känner man sig trakasserad säger jag polisanmäl då, eller ignorera personen det går ex. att blockera meddelanden från de man inte vill ha meddelanden ifrån, undvik att diskutera i trådar där denna person finns etc.
officinalis
12-02-2010, 16:32
Haha, vad i helvete. Är det bara jag som inte förstår varför någon person böjer sig för att trakassera någon via PM på ett forum? Jag menar, vi sitter ju bara här och diskuterar. Vissa kan väl inte hålla känslorna i styr, tråkigt säger officinalis.
smuleborg
15-02-2010, 20:57
Ja, det är obegripligt.
Forumägaren accepterar eller kör huvudet i sanden. Det är, som jag ser det, lika illa.
Åsa, mälardalen zon 2
15-02-2010, 21:08
Och sedan kan man ju faktiskt inte vara 100% säker på att den som säger att han/hon har blivit trakasserad pratar 100% sanning heller (det finns alla slags människor inte bara såna som mobbar och trakasserar utan även såna som törstar efter uppmärksamhet och sympatier och hittar på saker som inte är sanna), så jag hävdar fortfarande det är polisanmälan (en forumägare kan inte agera domstol) som gäller och då sparar man de PM man anser är trakasserier och har som bevis. Detta är inget som bör avhandlas i trådar på forumet.
smuleborg
15-02-2010, 21:34
CITAT (Åsa, mälardalen zon 2 @ 15-02-2010, 21:08)  Och sedan kan man ju faktiskt inte vara 100% säker på att den som säger att han/hon har blivit trakasserad pratar 100% sanning heller (det finns alla slags människor inte bara såna som mobbar och trakasserar utan även såna som törstar efter uppmärksamhet och sympatier och hittar på saker som inte är sanna), så jag hävdar fortfarande det är polisanmälan (en forumägare kan inte agera domstol) som gäller och då sparar man de PM man anser är trakasserier och har som bevis. Detta är inget som bör avhandlas i trådar på forumet. Nä, det kan man inte vara. Dock - om man till admin - som företräder forumsansvarig anmäler trakasserier, och admin rent ut sagt skiter i att ens svara; Det är allvarligt. Trakasserier, spam, porr; furumägaren verkar köra huvudet i sanden. En polisanmälan kan göras, både du och jag vet att detta inte leder till en (seriös) utredning.
CITAT (Åsa, mälardalen zon 2 @ 15-02-2010, 21:08)  Och sedan kan man ju faktiskt inte vara 100% säker på att den som säger att han/hon har blivit trakasserad pratar 100% sanning heller (det finns alla slags människor inte bara såna som mobbar och trakasserar utan även såna som törstar efter uppmärksamhet och sympatier och hittar på saker som inte är sanna), så jag hävdar fortfarande det är polisanmälan (en forumägare kan inte agera domstol) som gäller och då sparar man de PM man anser är trakasserier och har som bevis. Detta är inget som bör avhandlas i trådar på forumet. Nej det märkte vi ju för ett tag sen när det var ett par medlemmar som påstod sej blivit trakasserade och hotade via PM. Att det nog inte var riktigt 100% sant utan mer en vilja att vara i centrum. "Jag har..." - "Jag också!" Däremot spam-PMen! Där ser man ju att det är spam och inte riktiga PM.
Aqvakul
16-02-2010, 07:18
CITAT (Berith @ 16-02-2010, 07:11)  Nej det märkte vi ju för ett tag sen när det var ett par medlemmar som påstod sej blivit trakasserade och hotade via PM. Att det nog inte var riktigt 100% sant utan mer en vilja att vara i centrum. "Jag har..." - "Jag också!"
Däremot spam-PMen! Där ser man ju att det är spam och inte riktiga PM. Menar du att Gunilla T ljuger?
smuleborg
23-02-2010, 21:38
CITAT (Aqvakul @ 16-02-2010, 07:18)  Menar du att Gunilla T ljuger? Jag ställer samma fråga.
Åsa, mälardalen zon 2
26-02-2010, 17:27
Jag tycker inte det är lämpligt att diskutera huruvida någon namngiven person ljuger eller ej i ett öppet forum. Jag har dock fått indikationer att det kanske inte är exakt så som det har verkat i de inläggen som varit. Vem som talar sanning vet bara de inblandade, och jag tror inte det blir bättre stämning i ett forum genom att peka ut någon.
Hej igen
07-03-2010, 22:44
CITAT (Berith @ 16-02-2010, 07:11)  Nej det märkte vi ju för ett tag sen när det var ett par medlemmar som påstod sej blivit trakasserade och hotade via PM. Att det nog inte var riktigt 100% sant utan mer en vilja att vara i centrum. "Jag har..." - "Jag också!"
Däremot spam-PMen! Där ser man ju att det är spam och inte riktiga PM. Har inte sett detta inlägg förrän nu ... jaadu Berith, du har åsikter om ett o annat och i detta fall tror du dig inneha sanningen. Sååå tråkigt för dig då att jag kan tala om för dig att jag visst varit trakasserad ... men inte hotad. Vilja att vara i centrum ... nädu Berith ... hade det handlat om det så vore du på första parkett. Sedan så måste jag få berätta att jag för ett tag sedan av en medlem fick höra att jag utpekats som medlem som skickat mail till bl.a arbetsgivare till någon medlem. Herregud ... det är ju så sjukt som det kan bli! Det händer då o då att jag undrar om en del saknar verkligt liv och om de har behov av att svartmåla människor i syfte att själv må bättre.
CITAT (Hej igen @ 07-03-2010, 22:44)  Har inte sett detta inlägg förrän nu ... jaadu Berith, du har åsikter om ett o annat och i detta fall tror du dig inneha sanningen.
Sååå tråkigt för dig då att jag kan tala om för dig att jag visst varit trakasserad ... men inte hotad. Vilja att vara i centrum ... nädu Berith ... hade det handlat om det så vore du på första parkett.
Sedan så måste jag få berätta att jag för ett tag sedan av en medlem fick höra att jag utpekats som medlem som skickat mail till bl.a arbetsgivare till någon medlem. Herregud ... det är ju så sjukt som det kan bli!
Det händer då o då att jag undrar om en del saknar verkligt liv och om de har behov av att svartmåla människor i syfte att själv må bättre. Det kan bero på, att har man själv inte varit utsatt, kan man inte sätta sig in i hur det är, och då ljuger den som berättar om hur det är...
Hej igen
12-03-2010, 22:32
CITAT (pejori @ 07-03-2010, 23:58)  Det kan bero på, att har man själv inte varit utsatt, kan man inte sätta sig in i hur det är, och då ljuger den som berättar om hur det är...  Precis ... och så väljer man att ignorera och inte svara .... men det är ju ganska allom känt just när det gäller ....
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|