Full version: Häftig sida!
Veganvarg
Hejsan!

Hittade denna underbara sida på internet! laugh.gif
http://svt.se/hogafflahage/hogafflaHage_si...r/hestekor.html

Ta en titt på den! tongue.gif

mvh
/Ylva
KURT
Titta också på SR digitala kanal SRc som har ett konstverk där man själv skriver texten (på engelska) så plockar den orden från en databas med kända låtar.

http://www.sr.se/cgi-bin/p1/src/sing/default.asp
Berith
Attans så mycket skojsigt det finns! laugh.gif
Veganvarg
Oj vilken skum sida SR-sidan var! blink.gif
Hur kommer man på en sån sida?? tongue.gif
*Felix matte*
Det finns mycket kul på nätet t.ex roliga videoklipp.
KURT
CITAT (Veganvarg @ 15-12-2003, 10:20)
Oj vilken skum sida SR-sidan var! blink.gif
Hur kommer man på en sån sida?? tongue.gif

Src:s "let them sing it for you" har fått väldigt mycket uppmärksamhet utomlands. Om man söker på det på google så ser man länkar till sidan från hela världen. Det är också en intressant fråga om de kränker upphovsrätten för låtarna, men de kanske klarar sig när de "tar" så lite som enskillda ord från varje låt d .v .s den ultimata samplingen!
yla
ja hästarna gillar jag skarpt
hade glömt dom men lekte med dom förra året
dom sjunger så gulligt
den andra sidan va ju kul men inte blev det vacker sång iallafall
Veganvarg
Visst är det så att man får "stjäla" tre takter utan att det räknas som stöld..? unsure.gif

Men sidan var ju frustrerande!
Hörde massor med låtar jag skulle vilja höra hela av!
Men som jag inte vet vad de heter eller vilka som har gjort... så jag kan inte söka på dem sad.gif
KURT
CITAT (Veganvarg @ 15-12-2003, 10:42)
Visst är det så att man får "stjäla" tre takter utan att det räknas som stöld..? unsure.gif

Men sidan var ju frustrerande!
Hörde massor med låtar jag skulle vilja höra hela av!
Men som jag inte vet vad de heter eller vilka som har gjort... så jag kan inte söka på dem sad.gif

Ja de kunde ju verkligen visa vilka låtar man plockar från. Föreslår man ord som inte finns i databasen så kan man tipsa om låtar som har dessa ord.
*Felix matte*
Lyssna på Stilla Natt
Wargen
laugh.gif laugh.gif laugh.gif Roligt! Men de hade inte ordet WOLF!!!! ohmy.gif Hästarna var oxå kul!
Wargen
Sen lyssnade jag på Stilla Natt och fick gåshud....kändes verkligen att Julen närmar sig. Jag tycker oxå att Gläns över sjö och strand är en av de vackraste julsångerna(psalm) även om jag nu råkar vara hedning....men Julen har ju firats länge, även när alla var hedningar.... rolleyes.gif
*Felix matte*
CITAT (Wargen @ 15-12-2003, 12:04)
Jag tycker oxå att Gläns över sjö och strand är en av de vackraste julsångerna(psalm)

Här kan du lyssna på Gläns över....
En till
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon