Full version: Önskar såråd
Eva St
Har sått dessa tre nu Rysk Martorn, Honungsbuske och Röd Kvanne men är det någon av dem som behöver stratifieras eller något annat man bör tänka på när det gäller dessa
Nicci
CITAT (Eva St @ 11-02-2010, 16:22) *
Har sått dessa tre nu Rysk Martorn, Honungsbuske och Röd Kvanne men är det någon av dem som behöver stratifieras eller något annat man bör tänka på när det gäller dessa

Hej ja både Martorn o Kvanne ska nog in i kylen men bör sägas om Kvannen - den röda blir jag lite osäker på eftersom den är framodlad.Jag har provat flera gånger med vanlig Kvanne men ingen hit.Den jag har nu kommer som planta fr Staloloukta (Stalon ) Kvannen ska ju ha ''sitt kalla'' samt lite fucktig växtplats.Hoppas det går bra annars kan jag sända frö till dig av mina.Lycka till/Nicci
Eva St
CITAT (Nicci @ 11-02-2010, 16:50) *
Hej ja både Martorn o Kvanne ska nog in i kylen men bör sägas om Kvannen - den röda blir jag lite osäker på eftersom den är framodlad.Jag har provat flera gånger med vanlig Kvanne men ingen hit.Den jag har nu kommer som planta fr Staloloukta (Stalon ) Kvannen ska ju ha ''sitt kalla'' samt lite fucktig växtplats.Hoppas det går bra annars kan jag sända frö till dig av mina.Lycka till/Nicci

Vad bussigt av dig men jag hoppas det ska gå vägen. Har haft vanlig Kvanne för ett antal år sedan men den dog ut tyckte den röda såg häääärlig ut och blev sugen på att odla den. Kvannen är ju en maffig växt tycker jag Men ska den och Martornen stå inne i värmen ett tag först innan de går in i kylen
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon