Christa
12-02-2010, 12:33
Har köpt kålnät från Nelson men de är bara 1,8 meter breda och det är för smalt. Känner ni till någon som säljer bredare kålnät?
Tyvärr inte, trisst att det är vitt också. Jag tror att ett svart nät skulle synnas mindre. På ett trädgårdsprogram förra året gjorde de kålnät av tyll, tror inte de går att få bredare än 1,8 m (kanske bara 1,5) men det skulle vara billigt och bra - gäller bara köpa rätt storlek på hålen så att krypen inte kommer in.
Patrik
Går det inte att sy ihop det på maskin då?
Vet inte riktigt hur ett kålnät ser ut men jag inbillar mig att det är lite som flugnät, lite styvare än fiberduk (har jag läst) och det går ju att sy i.
Jag använder nätgardinen 'Lill' från IKEA som kålnät. Det funkar jättebra och de har måtten 280 * 250. De kostar 39:- för ett par.
Preussen
12-02-2010, 16:36
har även jag inhandlat ikeas nätgardin men jag tänkte även försöka att införskaffa byggställningsnät.
askeron
12-02-2010, 17:16
Om du söker på ALLOX AB så hittar du säkert det du söker de har flera maskstorlekar å höjder på sina Svarta plasnät, har handlat deras produkter å tycker det är väldigt bra !
theseraphim
12-02-2010, 18:12
Weibulls Horto har sådant, hör med dem!
Christa
12-02-2010, 19:43
CITAT (rosita @ 12-02-2010, 16:22)

Jag använder nätgardinen 'Lill' från IKEA som kålnät. Det funkar jättebra och de har måtten 280 * 250. De kostar 39:- för ett par.
Det där var ju en bra idé. Hur kan man tillverka något för det priset... Med det priset borde den inte innehålla flamskyddsmedel heller men det borde man nog kolla innan man lägger den över maten.
Tack alla andra för era svar. Skall kolla upp dem också.
Jag tyckte Nelsons kålnät blev för tungt när det kom vatten i det så det är inte bara det att det är för litet.
CITAT (Christa @ 12-02-2010, 19:43)

Det där var ju en bra idé. Hur kan man tillverka något för det priset... Med det priset borde den inte innehålla flamskyddsmedel heller men det borde man nog kolla innan man lägger den över maten.
Tack alla andra för era svar. Skall kolla upp dem också.
Jag tyckte Nelsons kålnät blev för tungt när det kom vatten i det så det är inte bara det att det är för litet.
Jag brukar hålla upp nätet med pinnar i hörnen och längs sidorna, så att nätet inte ligger an mot kålen I år har jag funderat på att böja elrör som sticks ner i jorden så det bildas en tunnel i stället och det blir mjukare för nätet att vila mot.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.