Full version: Odlas faktasidor
Susanne i Linköping
På faktasidorna här på odla.nu finns det en massa bra information om bl a köksväxter. Men jag tycker att vissa saker är lite för knapphändigt beskrivna. T ex nämns inget om jordärtskockssorten Bianca, gulbladig mangold eller rödvitrandiga rödbetor. Det är klart att utrymmet är begränsat, men lite mer borde i alla fall få plats. Eller vad tycker ni andra?
KURT
Det är inte utrymmet som är begränsat utan antalet personer som skriver. Skall man samla in en massa information om ettt ämne (i detta fall växter eller grönsaker) så får man ha en funktion där fler får bidra medan det finns någon form av moderator som styr det hela. Ungefär som http://www.susning.nu/
Ingrid på Västkusten
Todeloo,

Det står itne vem som är författare till artiklarna hmm? Det har jag iofs undrat över ett tag......annars Susanne får Du la titta in på AoTs Grönsakslista istället :-) även om den är bara under uppbyggnad, www.alltomtradgard.se, klicka på Trädgårdslistor till vänster.

Mkt av de ovanligare köksväxterna odlas som sina mindre spektakulära och vackra släktingar - Chioggiabetan odlas som en vanlig rödbeta t ex gulbetor med etc men visst hade det varit kul om de hade nämnts fler :-))) om så för inspiration!

Hälsar Ingrid
Susanne i Linköping
Men Ingrid, hur kan du föreslå AoT? ohmy.gif Det är ju odla.nu som är min favoritsida ju! biggrin.gif Och då vill jag givetvis att den ska vara BÄST!!! laugh.gif
OK då, jag får väl kika in där i alla fall. Tack för tipset! smile.gif
Ingrid på Västkusten
*Skratt* Susanne, det är ju så här för mig att alla sidor som ger bra info är favvisar oavsett vilken det är, men det är la ingen hemlighet vilken jag håller till mest på -> fast nu RÅKAR jag vara den som är en av två ansvariga för AoTs Grönsaker Frukt å Bär-lista så därav reklamen :-))
Och så kilar jag på de olika siterna för olika saker helt sant.

Glada hälsningar ifrån Ingrid
Susanne i Linköping
Ahaaa! Så du är en av de ansvariga, Ingrid?!? Då ska jag genast gå in på den sidan och titta. Och alla eventuella fel och brister skyller jag alltså på dig!!! laugh.gif biggrin.gif
(Nej jag skojar bara.) wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon