Full version: Mer tjej-fniss
Ewa L
Till IT-support!
----------------------------------------------

Förra året uppgraderade jag från Pojkvän 5.0 till Man 1.0 och märkte en prestandaförsämring i blommor och smyckeprogrammen (som fungerade alldeles utmärkt under Pojkvän 5.0). Dessutom så avinstallerade Man 1.0 massor av värdefulla program, som Romans 9.9, men installerade istället oönskade program som Tipsextra 5.0 och Sportnytt 3.0.

Konversation 8.0 fungerar inte längre och Husstädning 2.6 kraschar helt enkelt systemet. Jag har försökt köra Tjata 5.3 för att fixa problemen, den det hjälper inte. Vad ska jag göra?

Hälsningar från Desperat

-------
Bästa Desperat,

För det första, kom ihåg att Pojkvän 5.0 är ett underhållningsprogram, medan Man 1.0 är ett operativsystem. Försök att köra kommandot C:>/JAG TRODDE DU ÄLSKADE MIG och installera Tårar 6.2. Man 1.0 kommer då automatiskt att köra programmen: Skuldkänslor 3.0 och Blommor 7.0.

Men kom ihåg, flitigt användande kan orsaka att Man 1.0 återställer sig till Tystnad 2.5, Happy Hour 7.0 och Öl 6.1. Öl 6.1 är ett mycket dåligt program som skapar Snarka_högt.WAV-filer.

Vad du än gör, installera INTE Svärmor 1.0 eller försök att installera ett annat Pojkvänsprogram. Dessa program stöds inte och kommer att krascha Man 1.0.

För att summera så är Man 1.0 är ett bra program, men det har begränsat minne och tar lite tid på sig för att lära sig nya funktioner. Du kan dock överväga att kanske köpa lite extrautrustning för att öka prestandan.

Personligen rekommenderar jag Varm mat 3.0 och Sexiga underkläder 6.9,

Lycka till,

Supportavdelningen

biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Susanne i Linköping
laugh.gif biggrin.gif laugh.gif tongue.gif
Tjejfniss precis i min smak!!! wub.gif
nilla
Ja, den var kul! rolleyes.gif

Gunilla
Virgo
Den motsatta versionen är mycket bättre! tongue.gif
Ewa L
Jaha, och var är den då? unsure.gif blink.gif
Eva i Skåne
Verkligen fnissvänligt biggrin.gif laugh.gif wub.gif
Zappa
Ohoj på er!

Nu förgyllde du min dag i alla fall, det stämmer ju mitt i prick..... fast hur avinstallera
Ewa L
Nja, total avinstallation är inte att rekommendera. biggrin.gif laugh.gif

Programmet tenderar att gå i "Guru-meditation" då. laugh.gif laugh.gif
Ina
CITAT (Ewa L @ 16-12-2003, 10:42)

Här är en.. rolleyes.gif

För och nackdelar med Wife 1.0

För ett tag sedan uppgraderade en kompis till mig från Girlfriend 1.0 till Wife 1.0 och upptäckte då att programmet krävde så mycket prestanda att det nästan är omöjligt att köra andra program. Han märkte även att Wife 1.0 genererar en så kallad Child-process som kommer att kräva ännu mer av systemet i framtiden. Ingen av dessa faktorer var nämnda i manualen eller produktinformationen, men andra användare av Wife 1.0 har varnat för dessa fenomen av applikationen.

Men inte bara det, Wife 1.0 installerar sig själv på ett sådant sätt att det alltid är aktivt och kan övervaka alla andra systemaktiviteter. Han har upptäckt att vissa andra program som PokerNight 10.3, BeerBash 2.5 och PubNight 7.0 inte alls kan köras utan att hela systemet kraschar och felmeddelandet "DU HAR JUST UTFÖRT EN FÖRBJUDEN ÅTGÄRD" visas, trots att dessa program gått att köra tidigare.

Vid installationen har man inte möjlighet att välja bort oönskade tillval som t.ex. MotherInLaw 55.8 och BrotherInLaw betaversionen. Dessutom är programmets utformning väldigt fattigt på funktioner.

Några förbättringar jag skulle vilja se i Wife 2.0 är
- En "Påminn mig inte igen"-knapp
- Minimeringsknapp
- En installationsguide som kan avinstallera Wife utan att ta bort vissa resurser från systemet

Tills en ny version kommer och för att undvika problemen i Wife 1.0 har jag beslutat att hålla mig till Girlfriend 2.0. Men det finns problem även här. Helt uppenbart är att man inte kan installera Girlfriend 2.0 över Girlfriend 1.0. Du måste först avinstallera Girlfriend 1.0. Andra användare säger att detta är en känd bugg som jag borde känna till. Tydligen uppstår en konflikt när de båda versionerna skall dela på komponenterna. Dock tror dom att buggen skall vara fixad nu.

För att göra det hela ännu värre så fungerar avinstallationen av Girlfriend 1.0 ganska dåligt. Den lämnar små men märkbara spår efter sig i hela systemet. En annan mycket irriterande sak att tänka på är att alla versioner av Girlfriend skickar hela tiden små pop-up meddelanden om fördelarna med att uppgradera till Wife 1.0.

Wife 1.0 har också en helt odokumenterad bugg. Om du försöker installera Vprassel 1.1 innan du avinstallerar Wife 1.0 kommer Wife 1.0 att radera alla MSMoney filer och sedan avinstallera sig själv. Efter det kommer det att vara omöjligt att installera Vprassel 1.1 p.g.a. för lite tillgångar i systemet.

För att undvika ovan nämnda bugg försök att installera Vprassel 1.1 på ett helt annat system och kör aldrig några som helst filöverföringar eller nätverksförbindelser. Undvik också liknande Shareware program som OneNightStand 2.1 som kan innehålla virus som påverkar Wife 1.0. En annan lösning är att köra Vprassel 1.1 under falskt användarnamn. Men även här bör du se upp för virus som omedvetet laddas.
Åsa E
Den var bättre!
Ewa L
Jag är så lättroad så jag skrattade högt. Tur jag har egen "kupé". biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
yla
ja jesses tänk om vi inte e annat än dataanimeringar hela bunten
sims va
det va en gubbe igår på vetenskapesproget som hävdade att det faktiskt kunde vara så
filosof va han tror jag
laugh.gif biggrin.gif tongue.gif laugh.gif
virus hehehehe o du har utfört en förbjuden åtgärd laugh.gif laugh.gif laugh.gif
ja de e som i verkliga livet precis
Virgo
CITAT (Ewa L @ 16-12-2003, 10:42)

Ooops!
Ina hann före
Berith
Attans snabb också! Tre timmar efter din inlägg kom svaret. biggrin.gif wub.gif
Ina
CITAT (Virgo @ 16-12-2003, 15:14)
Ooops!
Ina hann före

CITAT (Berith @ 16-12-2003, 17:07)
Attans snabb också! Tre timmar efter din inlägg kom svaret.  :D  :wub:

När Ina tramsar står blixten stilla!!! laugh.gif
andreas i uppsala
Berith. Jag tror inte virgo sitter som klistrad framför datorn hela tiden,eller vad tror du.Vissa har faktiskt jobb att sköta.(fast det var ett ganska kul skämt
tongue.gif smile.gif
mvh
andreas
Virgo
CITAT (Berith @ 16-12-2003, 17:07)
Attans snabb också! Tre timmar efter din inlägg kom svaret.  :D  :wub:

Tur var det! — ohmy.giflaugh.gif
gammelnalle
Jag visste inte att kvinnor hade humor... och nu är jag fortfarande osäker på att ni har det???
laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Berith
CITAT (Virgo @ 16-12-2003, 20:17)
Tur var det!  — ohmy.gif  —  :lol:

Jättefina tank(e)streck, Wille! sleep.gif

Förstod inte det där med att det var tur.... Eller menar du att du hade en annan version, en som inte var så realistisk? Och att det var tur att Ina skrev hur det egentligen var så inte du hade kommit med nåt påhittat? tongue.gif
Virgo
För 3-4 år sedan fick jag en version som var lite skarpare och mer realistisk laugh.gif

Och tur var det för jag kan inte hitta den. Ligger nog på nån trasig hårddisk.
Eva i Skåne
Tyvärr Virgo, jag tycker Ewas version var bäst. smile.gif
Virgo
CITAT (Eva i Skåne @ 18-12-2003, 22:43)
Tyvärr Virgo, jag tycker Ewas version var bäst. smile.gif

hm....
Du har inte ens läst min version! sad.gif
Virgo
CITAT (gammelnalle @ 18-12-2003, 21:25)
Jag visste inte att kvinnor hade humor... och nu är jag fortfarande osäker på att ni har det???

Gå in på en damtoa och läs på väggarna, så ser du vilken humor dom har sleep.gif biggrin.gif
Berith
Och hur ofta brukar du gå på damtoan? ohmy.gif Bara undrar....
gammelnalle
Ja, jag har då inte varit där på länge....Kanske borde jag gå in för att förvissa mig om att qvinnor KANSKE har humor!! HUMÖR JA!!! laugh.gif
Eva i Skåne
Okej, jag har inte läst din version, så den kan jag inte jämföra med sleep.gif .

Ang män på damtoan så stod det ju nyss i en annan länk om en text på väggen på damtoaletten :
Min man följer efter mig överallt. Och under till stod det:
Det gör jag inte alls.
Eva i Skåne
Hör du gammelnalle sad.gif . Är du en vresig gammal brumbjörn eller försöker du bara få igång oss?
gammelnalle
brummelibrum....

Ha ha ha!! Jo jag försökte (!) bara bevisa att qvinnor inte har humor... jag trodde jag skulle få en massa ovett, av fruntimer som inte HAR humor... men så bidde det inte....
vofför det då: Jo för att ni genomskådade mig och förhoppningsvis drog lite på smilbanden....

Qvinnor är som luft för mig....

jag klarar mig ca 20 sek utan dem...
Eva i Skåne
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon