Full version: Alla Hjärtans Dag
Meriona
Är det ingen mer än jag som stör sig på allt tjat om Alla Hjärtans Dag? Butikerna översvämmas av onödiga hjärteprylar, tidningarna är fulla med annonser och handlarna jublar! sick.gif

Nu tänker ni att jag bara är bitter för att jag inte har någon hjärtans-kär? naughty.gif Nej så är det faktiskt inte, den stackare jag eventuellt kommer att träffa nån gång, kommer blir mäkta besviken om han förväntar sig uppvaktning denna dag. devil.gif

Däremot ska jag ta och ringa både mamma och pappa, det räcker väl? unsure.gif

Jag gillar förresten inte köphysterin kring mors dag eller fars dag heller. ranting.gif Jag tror bara att många får dåligt samvete för att de inte gör det som de tror förväntas.

Nog talat av Häxan Surtant

(Jag lade upp den här tråden redan idag, för att inte förstöra för någon som kanske vill lägga upp en gulligare variant på den riktiga dagen.) flirting.gif
Aqvakul
CITAT (Meriona @ 13-02-2010, 16:14) *
Är det ingen mer än jag som stör sig på allt tjat om Alla Hjärtans Dag? Butikerna översvämmas av onödiga hjärteprylar, tidningarna är fulla med annonser och handlarna jublar! sick.gif

Nu tänker ni att jag bara är bitter för att jag inte har någon hjärtans-kär? naughty.gif Nej så är det faktiskt inte, den stackare jag eventuellt kommer att träffa nån gång, kommer blir mäkta besviken om han förväntar sig uppvaktning denna dag. devil.gif

Jag gillar förresten inte köphysterin kring mors dag eller fars dag heller. ranting.gif Jag tror bara att många får dåligt samvete för att de inte gör det som de tror förväntas.

Håller helt med dig! Det är ett onödigt amerikanskt kommersiellt jippo... Som tur var så inträffar det inte på en vardag i år. Annars delas det ut kort och rosor i skolan. Vissa får massor, medan andra blir helt utan. Hur kul är det..

//Gubben Gnällig
Meriona
CITAT (Aqvakul @ 13-02-2010, 16:17) *
Håller helt med dig! Det är ett onödigt amerikanskt kommersiellt jippo... Som tur var så inträffar det inte på en vardag i år. Annars delas det ut kort och rosor i skolan. Vissa får massor, medan andra blir helt utan. Hur kul är det..

//Gubben Gnällig

Det där borde ju definitivt förbjudas (om möjligt), snacka om en ny mobbingvariant! angry.gif
Jag har nog hört om detta förut också, sonen har inte nämnt det dock, kanske beror det på att han inga fått och är ledsen? (Fast jag hoppas inte det) USCH! -fear-.gif
Bengalow
Jag skiter i St Valentines Day, men firar den ändå i det tysta, lite vid sidan av, eftersom jag har födelsedag den dagen. Jag brukar säga att det är "världens bästa dag" att fylla år på - Alla Hjärtans Dag!!
herkules
ett kort, blommor, hjärtformad choklad är precis hur gulligt som helst att ge till den man älskar. varje dag helst! smiley_small_hug.gif
Malin_MeL
Ja i skolan var det ju en popularitetstävling, slår vad om att vissa skickade rosor till sig själv...

jag tycker man ska visa uppskattning till de man älskar varje dag, eller den dagen man känner för det, inte för att det står i almanackan.
Inga från Närke

Håller helt med. Har ni inte sett ICA´s reklam inför veckan där det sägs att det är handlarna som hittat på detta för att få sälja. Kul film tycker jag.
Solstorm
Jag tycker att alla hjärtans dag känns krystat. Hörde att en ros kostar 90 kronor just nu. Skulle aldrig drömma om att köpa det.

Tyvärr har den dagen blivit stor för tonåringar och är en stressgrej. Ett misslyckande att inte få något och därför är det viktigt att tala om för alla vad man har fått och åh, så gulligt att han köpte xxx till mig.
aanderss
min bror fyller år i morgon
Eva i Höga
Gillar inte att det ska köpas presenter och blommor till alla dagar som hittas på. Men ägna varann lite extra omsorg ibland är inte fel. Varje 14 febr skickar jag ett kort till de tre viktigaste kvinnorna för mig - mor, syster och dotter och iår blev det också svärdotter. Det gör jag bara för att det är gulligt och talar om att de är viktiga för mig.
Christa
Jag har inte sett någonting om Alla hjärtans dag. Har ingen dagstidning och har inte shoppat sedan i somras.

Solstorm
CITAT (Eva i Höga @ 13-02-2010, 20:03) *
Gillar inte att det ska köpas presenter och blommor till alla dagar som hittas på. Men ägna varann lite extra omsorg ibland är inte fel. Varje 14 febr skickar jag ett kort till de tre viktigaste kvinnorna för mig - mor, syster och dotter och iår blev det också svärdotter. Det gör jag bara för att det är gulligt och talar om att de är viktiga för mig.

Fint tycker jag!
Motti
Jag har faktiskt inte set så mycket omkring mig om Alla Hjärtans dag!men på ett sätt är det bra för det finns dom som aldrig ger ett ömt ord eller visar uppskattning om inte alla hjärtansdag fanns,för en del faller det sig naturligt att visa uppskattning och för en del !ja de behöver en spark där bak.Har just suttit och skickat alla hjärtans maile till vänner och barn barnbarn.Fast jag brukar skicka mail till de mina vänner och barn och säga att dom är viktiga i mitt liv.Men som sakt en del behöver bli påminda om det ska till något flirting.gif
Kram på alla hjärtans dag wub.gif
Myosotis
Vägrar delta i sånt trams. Vill jag ge någon en blomma gör jag det när jag vill. Så fel det blir när folk känner press att de "måste" köpa något, likadant med mors dag, man kan väl visa henne sin uppskattning varje dag?!
Grå
Fan vad ni gnäller smile.gif

Varje anledning att fira något är en bra anledning. Höst- och vintermånaderna blir så mycket roligare då och går så mycket fortare. Vill man inte handla en massa rosaglittriga prylar så gå ut och rita ett hjärta i snön och skriv partnerns namn i det. Ät nå't gott ikväll.

Myspys, helt enkelt.
ninnisky
CITAT (Myosotis @ 13-02-2010, 23:07) *
Vägrar delta i sånt trams. Vill jag ge någon en blomma gör jag det när jag vill. Så fel det blir när folk känner press att de "måste" köpa något, likadant med mors dag, man kan väl visa henne sin uppskattning varje dag?!

tummenupp.gif
Meriona
CITAT (Bengalow @ 13-02-2010, 16:54) *
Jag skiter i St Valentines Day, men firar den ändå i det tysta, lite vid sidan av, eftersom jag har födelsedag den dagen. Jag brukar säga att det är "världens bästa dag" att fylla år på - Alla Hjärtans Dag!!

Nämen!

STORT GRATTIS!
rose.gif
Aqvakul
Stort Grattis på födelsedagen,Bengalow!

rose.gif blomma.gif yaay.gif hbd.gif yaay.gif blomma.gif rose.gif

Elisabeth-Västkustkolonisten
Alla hjärtans dag firar jag aldrig. Men jag har något annat att fira denna dag (inte födelsedag) och fick därför ett present idag och det gjorde mig väldigt glad.

Känner även några som har namnsdag idag.

Elisabeth
Biggan_
Grattis på födelsedagen Bengalow! blomma.gif
herkules
CITAT (Bengalow @ 13-02-2010, 16:54) *

ha den äran på födelsedagen!
blomma.gif
Chamomille
CITAT (Grå @ 14-02-2010, 10:34) *
Fan vad ni gnäller smile.gif

Varje anledning att fira något är en bra anledning. Höst- och vintermånaderna blir så mycket roligare då och går så mycket fortare. Vill man inte handla en massa rosaglittriga prylar så gå ut och rita ett hjärta i snön och skriv partnerns namn i det. Ät nå't gott ikväll.

Myspys, helt enkelt.

tummenupp.gif Just det. Man kan göra en snöängel naken om man är modig biggrin.gif
Berith
CITAT (Chamomille @ 15-02-2010, 10:52) *
tummenupp.gif Just det. Man kan göra en snöängel naken om man är modig biggrin.gif

Men det är väl Alla stjärtars dag...? unsure.gif
Aqvakul
CITAT (Berith @ 15-02-2010, 10:57) *
Men det är väl Alla stjärtars dag...? unsure.gif

giggle.gif
Krolliljan

(Jag lade upp den här tråden redan idag, för att inte förstöra för någon som kanske vill lägga upp en gulligare variant på den riktiga dagen.) flirting.gif

Håller med.
[attachment=47206:antivalsmiley.gif]
Bengalow
Tack så väldigt mycket för lyckönskningarna! Vi hade ett "litet" partaj igår med anledning enligt ovan, så idag är det lite tungt....Jag har precis klarat av att fylla diskmaskinen för andra gången, men man får vara lite försiktig, för det är ett hemskt oljud, när tallrikarna klirrar emot varandra!!
Solstorm
Glöm inte ta av katten träskorna! Allt för att undvika oljud.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon