Är det någon som har eller känner någon som har insatt denna energi box? Jag har fåatt för mig att den endast är insallerad i norra Sverige.
Aqvakul
14-02-2010, 10:07
CITAT (Carl @ 14-02-2010, 09:57)

Vad??
Är det kanske en elmätare med fjärravläsning?
Detta har jag hittat pa svenska. I de franska tidningarna star det en hel del (relativt sett) om detta. Jag har fatt fragan sa ofta nu, de senaste 8 manaderna drygt (och flera bekanta i frankrike som ber mig svara angaende detta) att jag skriver in till Forumet för att höra vad ni har att saga angaende detta.
"Det digitala elektriska ”Eshelon Meter”, ett PLC-system från Televent Company, håller på att installeras i varje hus i Sverige och Finland under maskeringen att det kommer att göra det lättare att läsa konsumtionen av elektricitet genom Internet direkt från elmätaren"!
Halsningar
Gunilla
Fjärravläsning av elförbrukningen är väl i stort sett införd i Sverige. Nu betalar jag för vad jag förbrukar och slipper slutavräkningar. Har aldrig hört namnet energibox.
Har de installerat boxen i ditt hem?
CITAT (gnon49 @ 14-02-2010, 11:58)

Fjärravläsning av elförbrukningen är väl i stort sett införd i Sverige. Nu betalar jag för vad jag förbrukar och slipper slutavräkningar. Har aldrig hört namnet energibox.
Aqvakul
14-02-2010, 12:48
CITAT (guby @ 14-02-2010, 12:40)

Har de installerat boxen i ditt hem?
Vad är det som bekymrar dig? Är du rädd för att elbolaget ska "övervaka" dig? Överblick över förbrukningen och en exaktare debitering är väl bara bra, eller?
RibesRubusVitis
14-02-2010, 12:49
Hade inte heller hört talas om saken, så jag sökte lite på nätet och fick ett par träffar. De föll under kategorin "konspirationsteorier" och "mindcontrol experiment". En smula skepsis rekommenderas.
Här i Frankrike sa skrämmes man otroligt av detta. Det beskrivs i tidningarna denna paverkan pa psyket och var fysiska hÄla.
Var och en Är väl salig i sin tro, men det skadar inte med fakta.
CITAT (RibesRubusVitis @ 14-02-2010, 12:49)

Hade inte heller hört talas om saken, så jag sökte lite på nätet och fick ett par träffar. De föll under kategorin "konspirationsteorier" och "mindcontrol experiment". En smula skepsis rekommenderas.
Ha ha det dummaste jag hört! Ska skafffa ett lås till lådan så den onde anden blir kvar där!
Tank att man i andra lander har mer information om vad som forsigar i Sverige an svenskarna. Det ar sorligt. Men att man inte ar oppen for att nagot kan existera avaen om media ej pratar om det ar bedrovligt. Sov sa gott.
CITAT (Carl @ 14-02-2010, 15:38)

Ha ha det dummaste jag hört! Ska skafffa ett lås till lådan så den onde anden blir kvar där!
Ja vad säger man... här i vårt hus finns en sån box, eller snarare 16 stycken, lika många som lägenheter i huset, på rad där nere i den gemensamma källaren.
Vi är så överbevakade av både myndigheter och andra så vi är nog lite avtrubbade. Fjärravlästa elmätare är inget konstigt i sammanhanget.
Det finns egentligen bara en sak myndigheter inte har koll på: våra skostorlekar!
CITAT (guby @ 14-02-2010, 12:56)

Här i Frankrike sa skrämmes man otroligt av detta. Det beskrivs i tidningarna denna paverkan pa psyket och var fysiska hÄla.
Var och en Är väl salig i sin tro, men det skadar inte med fakta.
Vad jag har förstått är det en liten mobil i el-mätaren som skickar ett SMS när det är dags... o ja mobilstrålningen påstås ju påverka vår hälsan på olika sätt....
Haar intee merkt på någoot seet at strålnngen fråån mobileen kaaan påverka anvendaaran¤
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.