Maggan H
Min morbror trodde att han fått dessa fröer av mig i höstas, men jag är oskyldig och känner själv inte igen dem. Någon? angel_not.gif
[attachment=47159:sigvards..._nda_fr_.jpg]
Mentha-Arvensis
...salvia-art?
Maggan H
Ingen som har koll? Tror inte det är salvia, de är nog för stora för det.

Anki V, du brukar kunna gissa rätt?? rtfm.gif

Det ligger några torkade bladrester i som jag tycker liknar olvon??
Rosmarin
Jag vet inte. no.gif Känner inte igen dem.

Anki!!!???
Anki V
Jag har inte en susning men jag tror som du...det är inte salvia för de har rundare frön.

Är fröna lite skålformade?

/Anki
EKLO
Jag är ju inte ett dugg bra på sånt, men jag tänkte på dill - fast det känner man ju direkt på lukt och smak om det är förstås...
Maggan H
Ser ni de småbitar av torkat blad el kanske det tom är ett fröhus?
Rosmarin
Jag såg dem, och funderade just på om det kunde vara delar av en frökapsel eller fröskida.
Hur stora är fröerna ungefär?
Maggan H
Jag tror de är ca 3 mm så de är inte särskilt små. Kanske något mindre eller större. HAn gillar vilda växter så det kan mycket väl vara en sådan han plockat frö av.... blink.gif blink.gif
Najsan
Havtorn?? om fröerna är lite vältorkade skulle det kunna stämma, och även med bladet eller vad det nu kan vara som ligger i burken också. Så några så kan vi fortsätta gissa... tummenupp.gif
Maggan H
Ja, jag ska vb era gissningar och att han ska så några för vidare utredning! biggrin.gif Tack ska ni ha! tummenupp.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon