|
vickeva
17-12-2003, 17:40
Hej, börjar så smått att bli klar med klapparna, men några är så svåra (syrran som just fått tvilingar tex, eller den andra syrran som ska flyga hem till Sthlm med sina klappar..) Det vore kul att höra vad ni önskat er, och vad ni tänker ge bort i år (kom nu inte och säg att ni struntar i klappar, för då blir jag såååå besviken - jag älskar det)
Vi skriver alltid rim å alla paket och sedan tar det timmar att dela ut.. härligt!!
Vad blir årets julklapp? En del säger digitalkamera, men det tycker jag verkar vara en dyr present, så dyra klappar ger inte vi.
Annika Ljunggren
17-12-2003, 17:54
Jag ska ge ett sällskapsspel till min mamma. Jag gillar spel, då umgås man och har kul tillsammans, så det tycker jag är en bra julklapp. Dessutom träffar jag min familj så sällan. Annars vet jag inte riktigt vad jag ska ge till alla andra. Min lillebror som är 19 år hör till dom svåraste... Jag har önskat mig presentkort på fotvård i julkapp av mina svärföräldrar. Normalt brukar jag inte önska mig så mycket för då får jag oftast det. Skojigare om man inte vet...
 Jo da,lite klappar blir det allt,barbarnen får juklappar.Vi vuxna har igentligen slutat och ger klappar varandra,ingen digitalkamera i allafall,jag gav mig en i julklapp,yngste sonen och sambon köpte sig en med.Jag vill inte avslöjer vad jag har köpt för att sonens sambo går in här i forumet ibland.Årets julklapp är inte digitalkamera,det är en mössa som är årets julklapp.Jättebra tycker jag,det måste inte vara kapitalvaror man ger varandra.Det är glädjen att ger en present som avgör,inte penningvärde.Det var inte mycket till hjälp,böcker är bra presenter,spel med(inte dataspel,sällskapsspel menar jag). God jul önskar Renate
Hannele
17-12-2003, 18:13
Årets julklapp är väl en varm mössa... Digitalkamera var förra året. Jag önskar mej dunsockar, biokvällar med sällskap, böcker, vin, mm.
Eva i Skåne
17-12-2003, 19:45
Dunsockar blir det nog i många paket i år. Jag tycker de finns att köpa i var och varannan affär. Eller så är de inte så populära att ge bort, eftersom de finns kvar i alla affärer Jag har köpt en hel del böcker och flera sällskapsspel att ge bort, pussel till någon, teaterbiljetter till mina föräldrar, en mysig morgonrock till dottern, några skivor mm. Ganska typiska julklappar när jag tänker efter, men det är sånt som jag också skulle kunna önska mig. Digitalkameror ligger ganska högt över vår prisgräns, även om jag gärna velat ha en.....
vickeva
17-12-2003, 20:11
CITAT (renate @ 17-12-2003, 18:02) det är en mössa som är årets julklapp. HA, för första gången i år har jag önskat mig en mössa, skumt, hade ingen aning om att det var årets klapp, vad påverkad man blir ändå...
Ljusalfheim
17-12-2003, 20:11
här är årets önskelista: Fem ton krossad grönblå marmor Valfri klenod från Nationalmuseet i Bagdad Guldförgylld kalashnikov med hälsning från Saddam (men det går inte för nu har de ju haffat honom  ) Ringbrynja (av järn) och tvåhandsfattat svärd Luftfuktare  Ett minaret En tunna konjak (och sugrör) 42 hektar regnskog  Röntgenapparat Två tuber lustgas Stridsvagn Flygfält Växthus  Chokladfabrik  Blomsteräng  Presentkort till blommor (Dusk Tropic, Orchidéhuset) Ett 42 kilo tungt blyklot (med jean d’arcs autograf på) En säck små lecakulor (90liter) Gnu Helstekt gris Slägga
Jag ska ge bort tallrikar till mina föräldrar... Kanske inte så roligt, men verkligen behövligt. Till bror med flickvän ett schack. Vet inte själv vad jag önskar mig direkt... Har allt jag vill ha i prylväg  Men jag har bett om pengar till delar av ett nytt kök. GOD JUL ALLA HÄR PÅ ODLA!
vickeva
17-12-2003, 20:17
CITAT (Ljusalfheim @ 17-12-2003, 20:11) här är årets önskelista: Fem ton krossad grönblå marmor Valfri klenod från Nationalmuseet i Bagdad Guldförgylld kalashnikov med hälsning från Saddam (men det går inte för nu har de ju haffat honom  ) Ringbrynja (av järn) och tvåhandsfattat svärd Luftfuktare  Ett minaret En tunna konjak (och sugrör) 42 hektar regnskog  Röntgenapparat Två tuber lustgas Stridsvagn Flygfält Växthus  Chokladfabrik  Blomsteräng  Presentkort till blommor (Dusk Tropic, Orchidéhuset) Ett 42 kilo tungt blyklot (med jean d’arcs autograf på) En säck små lecakulor (90liter) Gnu Helstekt gris Slägga  Du är ju lika knäpp  som en kompis till oss, när jag skrev i ett mail och frågade om det var något jag kunde göra för att hjälpa till (vid en fest) fick jag följande svar: Du kan köra och tvätta vår bil, och rensa ogräs i vår trädgård, och lägga om vårt tak, byta till marsvinen, fixa budgetunderskottet, laga mitt golfparaply, skälla ut Jan Giliou, mäta hur lång det är från nästippen till öveläppen på Lennart Bodström, Ta bort momsen på tomtebloss, skrämma pudlar som fryser och går på tre ben, Vägra värnplikt, Flytta Mallorca lite närmre skandinavien så att man kan köra dit på luncherna (fast vänta med det, det kanske blir kallt där då?), Hjula till Jourbutiken och se hur yr du blir, Lära dej spela nyckelharpa, Fixa Michael Jacksons näsa, Lobba för en extra veckodag (helst i veckoslutet). Vi kan börja med det sen när du är klar kan du maila.
Jag önskar att jag var lika rolig...
Ljusalfheim
17-12-2003, 21:08
Susanne i Linköping
17-12-2003, 22:33
vickeva
17-12-2003, 22:50
CITAT Jag ska ge bort tallrikar till mina föräldrar... Kanske inte så roligt, men verkligen behövligt. :P
Jag tycker att det skulle vara urkul att få nya tallrikar!! Det är väl inte tråkigt alls!!! Har de valt själva, eller har du bestämt? CITAT Jag vill också ha en slägga!!! Vad ska man annars slå ner spaljéstolpar och annat med? Jag har bara en ynka yxa. Vi har en - med hickoryskaft
min pappa ville aldrig skriva önskelista menjag ville alltid ha en av honom så en jul fick jag en önskelista av honom han skrev hjärter ess ruter ess spader ess klöver ess det blev en lista på 52 grejer borde ha kommit på då att ge honom 52 julklappar men jag va för liten för sådan ironi ,då........... de går lika bra me järnspett som me slägga sådet så
Jag ger "flyttarsnarthemmifrån-grejjer" och kläder till yngste sonen, "harganskanyligtflyttathemmifrån-grejjer" och kläder till äldste sonen, böcker, handdukar och lite av varje till dottern och mågen och så leksaker förståss till båda barnbarnen. Maken och jag ger oss själva ett nytt köksgolv och så blir det någon personlig klapp åxå... Jag älskar att köpa julklappar!  ...och är barnsligt förtjust i att få julklappar! Högt på min önskelista står "tegelstenen" Botanica och så nån spännande juldeckare förståss! Håller med dej Oldwolfie, det går lika bra med järnspett, faktiskt bättre!
Jag har för första gången i mitt liv haft problem med att komma på vad jag skall köpa till min dotter. Brukar utan vidare kunna köpa 25 grejjer av varierande pris till henne, men i år är det totalstopp. Dels därför att hon troligtvis flyttar ihop med sin kille under 2004 och det känns för tidigt att köpa något dit. Det gör också att det känns för sent att köpa något till hennes rum... Prylar till hästen känns också lite avslaget, eftersom jag inte vet hur det blir med henne vid flytten. Prylar till hundarna brukar också vara en räddningsplanka, men de har allt de behöver. Det blev en MP3-spelare. Känns inte som världens roligaste present men... Sonen önskar sig alltid kläder så det blev presentkort. Däremot har jag köpt fina och roliga saker till mig själv.
Monica M zon 4
18-12-2003, 07:27
Maken får en bok och ben som man kan fästa på en lastpall (så man snabbt får ett extra arbetsbord i garaget). Fast jag tror att han som Ljusalfheim heller skulle vilja ha ett flygfält! Själv blev jag rätt sugen på en blomsteräng eller en chokladfabrik!
Adri-Anne
18-12-2003, 09:52
Det jag önskar mig går inte att få, så därför låter jag bli att önska. Bekvämligast så.
*Felix matte*
18-12-2003, 10:17
I år kan jag inte komma på något att önska
vickeva
18-12-2003, 13:16
CITAT (Adri-Anne @ 18-12-2003, 09:52) Det jag önskar mig går inte att få, så därför låter jag bli att önska. Bekvämligast så.  Nu blir man nyfiken ju
Belinda
18-12-2003, 13:24
Man kan göra ett snyggt roligt kollage där man bjuder personen på en dags resa med buss till ex Köpenhamn . ( Och man följer själv med som guide! En himlans käck julklapp tycker jag! Belinda
vickeva
18-12-2003, 13:26
CITAT (Belinda @ 18-12-2003, 13:24) Man kan göra ett snyggt roligt kollage där man bjuder personen på en dags resa med buss till ex Köpenhamn . ( Och man följer själv med som guide! En himlans käck julklapp tycker jag! Belinda  Vet bara inte om det blir så bra till syrran som just fått tvillingar...
Adri-Anne
18-12-2003, 14:04
CITAT (vickeva @ 18-12-2003, 13:16) CITAT (Adri-Anne @ 18-12-2003, 09:52) Det jag önskar mig går inte att få, så därför låter jag bli att önska. Bekvämligast så.  Nu blir man nyfiken ju   Det lär du nog få fortsätta vara.
Belinda
18-12-2003, 14:39
CITAT (vickeva @ 18-12-2003, 13:26) CITAT (Belinda @ 18-12-2003, 13:24) Man kan göra ett snyggt roligt kollage där man bjuder personen på en dags resa med buss till ex Köpenhamn . ( Och man följer själv med som guide! En himlans käck julklapp tycker jag! Belinda :lol: Vet bara inte om det blir så bra till syrran som just fått tvillingar...   Njäää kanske inte, Men du hade ju en syrra till!!! Belinda
CITAT (Ljusalfheim @ 17-12-2003, 20:11) 42 hektar regnskog  Ett 42 kilo tungt blyklot (med jean d’arcs autograf på) Erik, varför alltid 42? Är det ngt särskilt med denna siffra för dig?
Ljusalfheim
18-12-2003, 17:35
läs liftarens guide till galaxen 42
Ahaaaa!!! Jo, den har jag läst!! Jag gillade också sf-böcker förr, nu hinner jag bara läsa trädgårdsböcker...
lavendel
18-12-2003, 18:21
Liftarens guide  ! Vilken lycka det var när jag upptäckte dom böckerna! Completely hilarious! Kan dom fortfarande nästan utantill...så jag väntar bara på att tiden ska gå...så att jag glömmer...så jag får upptäcka dom på nytt! Lavendel
lavendel
18-12-2003, 19:22
För att återgå till julklappsämnet: Böcker och blommor och godis och lite exklusiva matgrejer är vad som är populärt hos oss :  :! Önskar mej den nya Elisabeth George deckaren...och Johanne Hildebrandts Idun.....ser mej redan ligga och jäsa och läsa i soffan på juldan..julgranen tindrar....har ett helt bord med godis och nötter och frukt bredvid mej....julefrid! Lavendel
vickeva
18-12-2003, 19:27
CITAT (lavendel @ 18-12-2003, 19:22) För att återgå till julklappsämnet: Böcker och blommor och godis och lite exklusiva matgrejer är vad som är populärt hos oss :  :! Önskar mej den nya Elisabeth George deckaren...och Johanne Hildebrandts Idun.....ser mej redan ligga och jäsa och läsa i soffan på juldan..julgranen tindrar....har ett helt bord med godis och nötter och frukt bredvid mej....julefrid! Lavendel Ja visst är det UNDERBART med böcker i julkapp!!! Har Elisabeth George kommit med en ny??? *vill ha nu*...
CITAT (lavendel @ 18-12-2003, 19:22) För att återgå till julklappsämnet: Böcker och blommor och godis och lite exklusiva matgrejer är vad som är populärt hos oss :  :! Önskar mej den nya Elisabeth George deckaren...och Johanne Hildebrandts Idun.....ser mej redan ligga och jäsa och läsa i soffan på juldan..julgranen tindrar....har ett helt bord med godis och nötter och frukt bredvid mej....julefrid! Lavendel  Det där låter inte alls dum,nya böcker ,god mat mmmmoch soffan,det är julefrid för mig med.  Idun har jag köpt som present,hoppas hon som får den tycker om den. Renate
lavendel
18-12-2003, 19:39
Hej Vickeva! Att inte min stackars gamla hjärna kan hålla kvar nånting ..jag höll den i handen(E.Georges senaste) i dag på Åhlens....men jag kan inte komma ihåg vad den hette! Suck  ......hoppas min julklappsköpare har bättre koll! Lavendel
jag önskar mej faktiskt ingenting o de e sant fast skulle jag få nåt så blir jag glad för jag ÄLSKAR presenter året om
Bettson
18-12-2003, 20:07
Familjen frågar vad jag önskar mig. Två snälla pojkar och en snäll äkta man svarar jag. Hjälp att fixa julstöket så att det enda jag behöver göra är att fixa maten. Julmat är underbar. Fixas på en eftermiddag. Sedan kan alla gå och skåpäta, ibland skåpäter vi gemensamt vilket gör att husmor får SEMESTER. Mmmmm........ Just nu jobbar jag så in i vassen för att kunna vara ledig två veckor. jag ser fram emot att få fixa lite i huset, rida, läsa böcker om kvällarna vifta på tårna och bara ta det lugnt. Äldsta sonen får flytta snart hemifrångrejor. Yngsta sonen är lite fåfäng så det blir mycket kläder och en del prylar för rummet. Far i huset skall få ett par nya tofflor. Endast för att han slitit ut de gamla inte för att han är en toffel precis. Jag vill ge honom något mera men det han verkligen vill ha är en hund och det kan vi inte skaffa förrän barnen flyttat hemifrån. Jul blir det antingen man vill eller inte. Förutsätter man attt den blira bra så blir den bra också.
lavendel
18-12-2003, 20:10
Oldwolfie! Säkert kommer Nilsson att fixa dej en extrasmarrig råtta...honungsgriljerad!!!!!!! Lavendel
Tingstäde
18-12-2003, 20:13
Önskar... Jo - i dagens lokalblad var det en berömmande recention av Elisabeth Svalins "Kinesisk trädgård" på Ica Bokförlag. Den önskar jag mig. Tingstäde
CITAT (lavendel @ 18-12-2003, 20:10) Oldwolfie! Säkert kommer Nilsson att fixa dej en extrasmarrig råtta...honungsgriljerad!!!!!!! Lavendel säkert kommer han på nåt jag får väl låta honungsburken stå framme
Åsa, mälardalen zon 2
18-12-2003, 22:00
Själv önskar jag mig enbart ett våffeljärn, en fleecepläd och en bok (historiebok för kakälskare).
vickeva
18-12-2003, 22:03
CITAT (Åsa @ mälardalen zon 2,18-12-2003, 22:00) Själv önskar jag mig enbart ett våffeljärn, en fleecepläd och en bok (historiebok för kakälskare). Fleecepläd och böcker ger jag bort i år, men inget våffeljärn (undrar vem som skulle kunna behöva det, verkar kul att ge... man kan ju liksom ha baktanke med sådana presenter...  )
CITAT (Tingstäde @ 18-12-2003, 20:13) Önskar... Jo - i dagens lokalblad var det en berömmande recention av Elisabeth Svalins "Kinesisk trädgård" på Ica Bokförlag. Den önskar jag mig. Tingstäde Jo, jag har också berömt nämnda bok... kolla Odlas recensioner!! Boken är bra och man får lust att börja greja en sådan trädgård bums!
CITAT (lavendel @ 18-12-2003, 19:39) Att inte min stackars gamla hjärna kan hålla kvar nånting ..jag höll den i handen(E.Georges senaste) i dag på Åhlens....men jag kan inte komma ihåg vad den hette!  Kan det vara " Det innersta rummet" du menar? Har i såfall nyss sträckläst den. Den var bra, bara lite för lång så har i bråda tider så jag hade inte riktigt tid att njuta  Själv önskar jag mig en digitalkamera i julklapp/födelsedagspresent. Lite realistiskt är det för jag fyller 35 i mellandagarna och då köper halva släkten ofta en gemensam större present istället för många mindre. Annars kunde jag tänka mig nya frågor till mitt nästan antika TP. Till sönerna har vi köpt en GameCube som dom får gemensamt , dottern får en shoppingtur eftersom hon inte är så intresserad av TV-spel och inte har nån aning om vad hon önskar sig Och gubben är lika besvärlig som vanligt- dvs jag har inte en susning...
vickeva
18-12-2003, 23:17
Det var inte många som skulle ge bort mössa (eller önskade sig - bara jag), och det säger ni är årets julklapp... en digitalkameraönskning fick vi nu i alla fall..
Eva i Skåne
18-12-2003, 23:32
CITAT (vickeva @ 18-12-2003, 23:17) Det var inte många som skulle ge bort mössa (eller önskade sig - bara jag), och det säger ni är årets julklapp... Jag har för mig att Virgo önskar sig en basker
CITAT (vickeva @ 18-12-2003, 23:17) Det var inte många som skulle ge bort mössa (eller önskade sig - bara jag), och det säger ni är årets julklapp... Det där med mössa har jag redan tjatat ut. Har försett halva släkten med stickade mössor i omgångar, varvat med vantar i många år. Jag vet inte om dom tröttnade på det eller på att köpa julklappar till alla mina barn  men jag och mina syskon kom överens om att sluta med julklappar till varandra för ett par år sen
Eva i Skåne
18-12-2003, 23:54
Det påminner om mina barn när de var små:
När de kom till en mjuk och inte alltför stor paket lät det lite dystert:
Jaha, och det är vantarna från farmor
Och var det inte vantar så var det raggsockor. Väl så uppskattat av mig, men inte av barnen.
CITAT (Eva i Skåne @ 18-12-2003, 23:32) CITAT (vickeva @ 18-12-2003, 23:17) Det var inte många som skulle ge bort mössa (eller önskade sig - bara jag), och det säger ni är årets julklapp... Jag har för mig att Virgo önskar sig en basker  nej......... jag vill ha en sån!!
Eva i Skåne
19-12-2003, 00:06
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|