Full version: Text
Tingstäde
Försökt skriva in lite längre text (dikt) i ett odla.nu-inlägg - men blir undertiden "avkopplad". Hur bifoga t.ex. ett worddokument till ett inlägg? Med bilder är det ju inget problem. Måste man lägga upp det någon annan stans på nätet och "länka" dit? Var då i så fall om man inte har en egen hemsa? Dito i albumet - hur får man dit lite mer text än den lilla snutten som ryms under bilden?
wacko.gif blink.gif wink.gif
Tingstäde
*Felix matte*
Kan du inte bara markera och klippa ut texten du har i Word
och sedan gå till "inläggsrutan" på Odla och klistra in wink.gif
Så har jag gjort och det har funkat smile.gif

"men blir undertiden "avkopplad". ???
Tingstäde
sad.gif mad.gif wacko.gif blink.gif wink.gif
Klipper och klistrar för brinnande livet utan framgång.
Får nog gå den där pucko-kursen för obildbara pc-nördar. Eller - är det en Mac man måste ha?
wink.gif wacko.gif
Tingstäde
*Felix matte*
Testade precis med ett långt stycke som jag fick in utan problem.
Ctrl plus C i Word, sedan Ctrl plus V i inlägg = fix och färdigt tongue.gif
Vanlig PC har jag.
Susanne i Linköping
CITAT (Tingstäde @ 18-12-2003, 10:17)
men blir undertiden "avkopplad".

"Avkopplad" tolkar jag som att du har modem och blir automatiskt nedkopplad efter en viss tids inaktivitet. Har jag rätt går det IOFS att ändra, någonstans finns ju inställningen som säger hur många minuters inaktivitet som krävs innan nedkoppling ... men varför kan du inte skriva dikten offline, i det vanliga fönstret, och sedan koppla upp dig och skicka?
Alternativt bara koppla upp dig igen om du kopplats ner? huh.gif
rolleyes.gif Själv sitter jag numera med fast uppkoppling (nåja, kabelmodem då), men på den tiden jag modemade kopplade jag alltid ner mig när jag skrev text en lite längre stund, så blockerade jag inte telefonlinan + höll teleräkningen nere.
Tingstäde
Bästa Felix matte och Susanne i Linköping!

Nu ramlade poletten ner. Ni är ena riktiga julänglar och de verkliga domptörerna av trilska ettor och nollor. Till er ära gör jag en dubbel Mollbergare med en Immelman på toppen och en roll under nedfarten.
Har nog tidigare utryckt mig otydligt. Men ni vet - "Det dunkelt sagda är det dunkelt tänkta".

tongue.gif wub.gif wub.gif
Tingstäde
*Felix matte*
CITAT (Tingstäde @ 18-12-2003, 18:49)
Bästa Felix matte och Susanne i Linköping!

Nu ramlade poletten ner. Ni är ena riktiga julänglar och de verkliga domptörerna av trilska ettor och nollor. Till er ära gör jag en dubbel Mollbergare med en Immelman på toppen och en roll under nedfarten.
Har nog tidigare utryckt mig otydligt. Men ni vet - "Det dunkelt sagda är det dunkelt tänkta".

tongue.gif  :wub:  :wub:
Tingstäde

Tackar och bockar!
Vilket hopp ohmy.gif ohmy.gif ohmy.gif biggrin.gif
trodde Immelman också var simhopp tongue.gif laugh.gif
Susanne i Linköping
CITAT (Tingstäde @ 18-12-2003, 18:49)
Ni är ena riktiga julänglar och de verkliga domptörerna av trilska ettor och nollor.

Det är nog första gången jag blivit kallad julängel! laugh.gif biggrin.gif tongue.gif
Roligt att ha kunnat vara till hjälp! smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon