Sollan A
16-02-2010, 17:40
... kommit.
Kul- ända tills jag insåg att jag har a-l-l-a krukor och andra såattiraljer snyggt undanstoppade ute i trädgåden i min arbetshörna. Bänk och hela kollijoxet är prydligt täckt av en presenning som i sin tur är täckt av 1 m snö...
Och det verkar dröja tills det smälter så pass så jag kan baxa fram allt.... *suck*. Jag blir galen... på mig själv!
DykUnderYtan
16-02-2010, 18:08
Jag gjorde likadant, så fint så har jag packat in alla mina såkrukor och miniväxthus under presenningen. Det enda jag kom åt var mina plugg-boxar, krukor och ett par miniväxthus till har jag fått köpa nytt för att kunna komma igång i hyfsad tid.
Åsa, mälardalen zon 2
16-02-2010, 18:13
Man kan ju även så i sånt man brukar slänga ex. gamla smörpaket och liknande och ha plastpåse över, växterna bryr sig inte om vad man sår i bara man kommer ihåg dräneringshålen. Det är dock fortfarande ganska tidigt att så tomat om man nu inte har växthus med värme och räknar med att plantera ut i april och dyl.
Precis, man kan ju så i det mesta!
Mjölkkartonger, kesoburkar, konservburkar, toapappersrullar, krukor av tidningspapper... Ta vad du kommer år om du planerar att så nu. Annars går det säkert bra att vänta lite (fast jag vet att det kliar i fingrarna!).
Om du vill så i krukor av tidningspapper så kan du googla lite, det finns bra instruktioner och filmer på nätet hur du ska vika.
Nettan8
16-02-2010, 19:13
Jag brukar använda mig av de plastburkar som man köper cocktailtomater och vindruvor i,, blir som ett litet miniväxthus,, kanonbra!
Anja Danmark
16-02-2010, 20:46
CITAT (Nettan8 @ 16-02-2010, 19:13)

Jag brukar använda mig av de plastburkar som man köper cocktailtomater och vindruvor i,, blir som ett litet miniväxthus,, kanonbra!
Ja - de er fine at bruge. Dem har jeg brugt til mine chilier i år...
[attachment=47250:chilispirer.jpg]
Sollan A
20-02-2010, 12:17
Jag vet... men det retar mig att behöva joxa runt med alternativ när jag har allt jag behöver under 1 meter snö...
Dessutom finns mina fina lerkrukor på samma ställe, de som jag behöver för att plantera om pelargonerna i.... Arrghhh...
Men det är väl lika bra att lugna ner sig lite grann. I år har jag två nya fyrbenta småmonster som förmodligen kommer att härja runt i mina sådder...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.