Sara i zon 7
16-02-2010, 19:14
Har någon lyckats få kataloger från Frö med Posten? Tycker att företaget missköter sig, vi har beställt därifrån varje år då de har bra rabatter och vi beställer stora mängder bla till Ryssland där vi har hjälpsändningar. De brukar alltid vara sena med utskick men i år går det inte alls att få katalog.
Tittar man under nytt på deras hemsida så var den uppdaterad mars -09, men det verkar som en del årets frön ligger ute dock inga nyheter för -10.
Vi har mailat och ringt om katalog flera gånger och de skulle skicka samma dag, men nu ger vi upp. Det finns andra fröfirmor som är mera intresserad av att sälja, men det var synd för de hade så bra rabatt.
Vet någon om Fröer.nu har rabatter vid större beställningar? De har ju samma sortiment.
Sara
Sabina87
17-02-2010, 06:52
Jag har beställt via Impecta, och de har rabbater vid större order.
Du får om ordersumman överstiger
10% rabatt 1 500 SEK exkl. frakt & emballage
15% rabatt 3 000 SEK exkl. frakt & emballage
25% rabatt 10 000 SEK exkl. frakt & emballage
Mentha-Arvensis
17-02-2010, 14:44
Just fröer med posten verkar skumma, jag minns att jag sökt fröföretag tidigare i år,
Då gick minst 5, varav en var fröer med posten, till samma sida.
Malin_MeL
17-02-2010, 15:24
Jag har inte haft några problem med Frö med posten, har beställt både frön och plantor.
Men de säljer ju de dyra märkena, så vill du ha billigare så skulle jag rekommendera Runåbergs fröer eller Lindbloms frö.
Man får mycket mer i påsarna och de är billigare.
Eva i Höga
26-02-2010, 19:52
Frö med Posten har öppnat en butik i Kungälv och jag var där idag. En hel del fröer men inte så mycket annat, det hade inte riktigt kommit igång än. Men jag hoppas det blir en bra butik, de sa att det kommer att finnas annat än fröer också. Verkar som de har flyttat sin verksamhet hit och packar fröerna härfrån nu.
Var i Kungälv ligger den? Det kunde vara kul att kolla någon gång när jag har vägarna förbi. Även om jag idag har sått 22 olika perenner och inte kommer att ha plats för så mycket mer.
Olle
Eva i Höga
27-02-2010, 18:09
Olle, om du vet var Pingstkyrkan har sin Second Hand-butik så är det i samma byggnad. På Byggmästargatan. I samma lokal som en stor leksaksbutik, Lekia. Hoppas verkligen de kommer igång och utökar sortimentet med andra trädgårdsartiklar också, det skulle vara kul.
Oj, har du sått så mycket nu, då finns det väl ingen plats på köksbordet längre!
Tack, dit ska jag nog hitta. Kul med en ny trädgårdsbutik!
Jodå, på köksbordet finns det plats. Där måste jag ju sitta och äta nu, så att jag samtidigt kan ha koll på rådjuren utanför fönstret! Sådderna står i källaren, på min smått berömda tvättkorgskonstruktion under lysrören. De där tre lysrören som alltid ger mig höjd hyra de månader då de måste vara tända hela dagarna...
Olle
Malin_MeL
12-03-2010, 19:55
Jag var där idag, de hade alla fröerna framme och de gick och plockade ordrar under tiden.
De hade torvbriketter i "lösvikt" 1 kr styck, det var bra pris tycker jag.
Det som var roligt tycker jag var att de hade mycket blom-frö. grönsaksfröerna var ju samma som i alla andra affärer, roligare att botanisera bland fröpåsar än att sitta på nätet och kolla.
men det var inte mycket mer än frön tyvärr, resten av lokalen var en leksaksaffär
Eva i Höga
14-03-2010, 17:42
När jag var där sa de att de skulle utöka sortimentet med lite annat som hör till trädgård också. Får väl se vad och om det blir, hoppas i alla fall.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.