|
Är på jakt sedan länge efter en sån här:  (hittade bilden på tradera) Har försökt att googla men hittar bara en massa gamla annonser. Var kan man finna den, någon som vet? Går lika bra med en ny bara den är något så när snygg, färgen är inte heller så viktig. Tack på förhand!
Hej igen
16-02-2010, 21:25
Köpte en på COOP Forum ... kostade 225 kr ... visserligen ca ett år sedan men de finns där fortfarande.
[attachment=47253:stegstol.jpg]
Aqvakul
16-02-2010, 21:28
Följande uppgifter hittade jag på nätet: Den tillverkas numera i en något annorlunda modell av Rörets industrierFörsäljningsställen ICA, Coop, Bauhaus, K-Rauta, el- och järnfackhandel
CITAT (Hej igen @ 16-02-2010, 21:25)  Köpte en på COOP Forum ... kostade 225 kr ... visserligen ca ett år sedan men de finns där fortfarande. Tyvärr finns den inte på vår coop, är det den med vit plast i sitsen och stegen? Ska kolla när vi ska till Uppsala nästa gång, men helst vill jag ju ha en med metall i stegen också.
Aqvakul
16-02-2010, 21:31
Jag tror tyvärr att den gamla modellen har utgått.
Hej igen
16-02-2010, 21:32
CITAT (Anma @ 16-02-2010, 21:30)  Tyvärr finns den inte på vår coop, är det den med vit plast i sitsen och stegen? Ska kolla när vi ska till Uppsala nästa gång, men helst vill jag ju ha en med metall i stegen också. Den med metall finns tyvärr inte längre ... så har jag fått höra.
CITAT (Aqvakul @ 16-02-2010, 21:31)  Jag tror tyvärr att den gamla modellen har utgått. ' Ja det tror jag också. Behöver den mest för att jag är kort och min IKEA pall är för tung att flytta på, dessa är ju lätta och dessutom högre än den från ikea. Får nog strunta i att de nya inte är lika snygga. Får jaga runt i Uppsala då, om igen kan finna den att köpas på nätet, själv har jag inte lyckats göra det.
Vi kallar den för trappstege - om det nu kan vara till någon hjälp när du ska söka.
Tack alla för hjälpen, ännu har jag inte funnit på nätet. Jo, en jättesnygg i teak för hurmycketpengarsomhelst och tung är den säkert också, så den får vara...
CITAT (Anma @ 16-02-2010, 21:30)  Tyvärr finns den inte på vår coop, är det den med vit plast i sitsen och stegen? Ska kolla när vi ska till Uppsala nästa gång, men helst vill jag ju ha en med metall i stegen också. citat från tillverkarens hemsida CITAT De två mönstrade stegen och sitsen är tillverkade i stålplåt och formsprutad plast för lång hållbarhet. Finns i olika färger
CITAT (Ralf @ 16-02-2010, 21:56)  citat från tillverkarens hemsida Jo, men den saknar den snygga ramen runt stegen och sitsen som pallen i första inlägget har, det är det jag menar.
netaave
16-02-2010, 22:19
CITAT (Anma @ 16-02-2010, 21:21)  Är på jakt sedan länge efter en sån här:  (hittade bilden på tradera) Har försökt att googla men hittar bara en massa gamla annonser. Var kan man finna den, någon som vet? Går lika bra med en ny bara den är något så när snygg, färgen är inte heller så viktig. Tack på förhand! Är också på jakt efter en till för vår hamnade hos dottern, ska kolla på coop Boländerna i Uppsala på torsd
CITAT (netaave @ 16-02-2010, 22:19)  Är också på jakt efter en till för vår hamnade hos dottern, ska kolla på coop Boländerna i Uppsala på torsd Kan du hojta till om den finns där, är du snäll?
Myosotis
16-02-2010, 23:52
Om du inte hittar kanske en sån här kan vara ett alternativ?  Vi har en sån, den är jättepraktisk, den rullar när man sparkar på den men inte när man kliver upp på den. Dessutom kan man gömma hundgodis under den så är hunden lyckligt sysselsatt ett bra tag.
lorentz
17-02-2010, 07:33
Brukar också kallas "husmodersstol" ett ord som bara finns på tradera och i antikaffärer numera.
CITAT (lorentz @ 17-02-2010, 07:33)  Brukar också kallas "husmodersstol" ett ord som bara finns på tradera och i antikaffärer numera. Ja, 3 resultat på google säger väl nåt om det ordbruket.  CITAT (Myosotis @ 16-02-2010, 23:52)  Om du inte hittar kanske en sån här kan vara ett alternativ?  Vi har en sån, den är jättepraktisk, den rullar när man sparkar på den men inte när man kliver upp på den. Dessutom kan man gömma hundgodis under den så är hunden lyckligt sysselsatt ett bra tag. Ja, denna där är väl inte helt fel den heller! Den kan jag ju ha som matbord till hunden också. Ja, min hund har matbord, han är 76 i mank och det är väldigt obekvämt för honom att äta från golvet.
herkules
17-02-2010, 08:55
hittade en gammal auktion på en sån där husmodersstol, den gick för över 1000 spänn.
CITAT (herkules @ 17-02-2010, 08:55)  hittade en gammal auktion på en sån där husmodersstol, den gick för över 1000 spänn. Jo, de ligger högt på tradera också. Men har när jag letat på nätet ramlat över bloggar där folk har hittat på loppis för 30 kr. Så lite tur måste man nog ha också.
Aqvakul
17-02-2010, 11:28
Vår hamnade på tippen, när vi flyttade för knappt fem år sen...
CITAT (Aqvakul @ 17-02-2010, 11:28)  Vår hamnade på tippen, när vi flyttade för knappt fem år sen...  Yäääää!!! Hur VÅGAR du erkänna en sådan sak!!! Fyyyy.... helgerån!
netaave
17-02-2010, 12:15
CITAT (Anma @ 16-02-2010, 22:26)  Kan du hojta till om den finns där, är du snäll? Ja det gör jag, kan kolla på Maxi också
Undrar om man inte kan hitta liknande på ÖB Rusta osv.Jag skulle också behöva en sådan där
Meriona
17-02-2010, 20:13
Jag är också på jakt efter en sån, vår gamla hamnade nog hos exet tror jag. De är helt fantastiskt användbara.  Hittade en nej två aktiva auktioner på Tradera faktiskt, men den ena var skadad och den andra skulle levereras nedmonterad från andra sidan Sverige. Orka skruva tänkte jag. Det måste finnas på närmre håll. Vi hade en röd, men de finns i grått också. Har för mig att Wilmer har en grå, kan man stjäla den kanske utan att hon märker det?
Hej igen
17-02-2010, 21:49
Vår förra, i stål o plast hamnade för några år sedan på återvinningen ... hade haft den i sååå många år ... den hade brustit vid stegen ... maken svetsade och den höll men jag ville ha nytt och fräschare. Den nya med plastsits och stege är så mycket lättare och finare.
CITAT (netaave @ 17-02-2010, 12:15)  Ja det gör jag, kan kolla på Maxi också Tacketack! Hoppas på att den finns...
Inga från Närke
18-02-2010, 19:32
Har lite länkar här men dem har du kanske sett. Din stol hittar jag bara på aktioner och liknande. http://www.gerdmans.se/shop/product/M43934...401&js=truedenna lilla pallen har jag själv är bra för att den tar inte stor plats när man inte använder den men den är ju rätt låg så det beror ju på hur hög du måste ha men annars är den prisvärd. http://www.stegcentralen.net/sv/artiklar/s...stol-basic.htmlhttp://www.skeppshultstegen.se/produkter.asp?mId=38http://www.jonson.com/index.php?article_id...duct_group=7285sedan har jag en sådan här, för ska man klättra upp är det bra att ha något att hålla sig i finns även på skeppshult jämför priserna.
Tack Inga, men de där är inga jag vill ha framme i köket, i garaget kanske om jag hade ett.
Aqvakul
18-02-2010, 19:48
CITAT (Aqvakul @ 18-02-2010, 19:48)  Denna har jag, den är för tung att flytta på för mig, och för låg... Vilka krav jag har va.
netaave
18-02-2010, 23:18
CITAT (Anma @ 18-02-2010, 20:18)  Denna har jag, den är för tung att flytta på för mig, och för låg... Vilka krav jag har va.  Vi har en ikeas också men den har jag blommor på ute på altanen  Orkade inte åka med in idag, sov inte en minut i natt p.g.a. värk men ska troligen in i morgon.
netaave
19-02-2010, 14:03
CITAT (Anma @ 16-02-2010, 22:26)  Kan du hojta till om den finns där, är du snäll? Hojt  285 kr på coop boländerna, ligger på byggmarknaden ut mot trädgårdsmarknaden. Gå höger om du kommer från huvudingången och gå endes väggen till trädgård, ligger på vä sida mellan säljdisken och där läsken börjar. Det är samma som "Hej igen" har bild på. Var lite svårt att hitta dom först för det ligger som en trave med platta plastade paket. Nu ska jag skruva ihop min.
CITAT (netaave @ 19-02-2010, 14:03)  Hojt  285 kr på coop boländerna, ligger på byggmarknaden ut mot trädgårdsmarknaden. Gå höger om du kommer från huvudingången och gå endes väggen till trädgård, ligger på vä sida mellan säljdisken och där läsken börjar. Det är samma som "Hej igen" har bild på. Var lite svårt att hitta dom först för det ligger som en trave med platta plastade paket. Nu ska jag skruva ihop min. Tack så mycket netaave! Ska haffa en när vi åker till Uppsala nästa gång.
Eva i Höga
19-02-2010, 14:49
Jag har en jättebra kökspall - stålben och så är det två trappsteg och dom kan man fälla in under pallen när man inte använder den. Sittytan och trappstegen var i perstorp från början tror jag men har gjort om dem i trä och målat. Vet inte om nån som förstår hur den ser ut, ska försöka komma ihåg att ta kort på den när jag kommer hem. Den köpte jag i alla fall på ett loppis, min mamma hade en sån när jag var barn.
netaave
19-02-2010, 14:59
CITAT (Eva i Höga @ 19-02-2010, 14:49)  Jag har en jättebra kökspall - stålben och så är det två trappsteg och dom kan man fälla in under pallen när man inte använder den. Sittytan och trappstegen var i perstorp från början tror jag men har gjort om dem i trä och målat. Vet inte om nån som förstår hur den ser ut, ska försöka komma ihåg att ta kort på den när jag kommer hem. Den köpte jag i alla fall på ett loppis, min mamma hade en sån när jag var barn. En sån har mamma också och den har funnits så länge jag kan minnas. Vår är av trä med ståldelarna rödmålade. Säkert från 50-talet.
CITAT (Anma @ 19-02-2010, 14:26)  Tack så mycket netaave! Ska haffa en när vi åker till Uppsala nästa gång. Hallå där,dom e faktiskt jättesvåra att få tag på och jag vill gärna ha en sådan men det är lite för långt till Uppsala för mig. Kan di köpa en till mig med,antar att dom är nedmonterade på ngt vis och inte tar så stor plats?
CITAT (fjonke @ 20-02-2010, 18:01)  Hallå där,dom e faktiskt jättesvåra att få tag på och jag vill gärna ha en sådan men det är lite för långt till Uppsala för mig. Kan di köpa en till mig med,antar att dom är nedmonterade på ngt vis och inte tar så stor plats? Jo de kan jag köpa till dig med.  När du får den är skrivet i stjärnorna.
Eva i Höga
20-02-2010, 19:46
[attachment=47417:Evas_pall_2.JPG] [attachment=47416:Evas_pall_1.JPG]
Här kommer bilder på min pall, den är jättebra och användbar!
Åh, vilka knasiga bilder, jag lär mig aldrig!
CITAT (Eva i Höga @ 20-02-2010, 19:46)  [attachment=47417:Evas_pall_2.JPG] [attachment=47416:Evas_pall_1.JPG]
Här kommer bilder på min pall, den är jättebra och användbar!
Åh, vilka knasiga bilder, jag lär mig aldrig! Den var fiffig!
CITAT (Anma @ 18-02-2010, 20:18)  Denna har jag, den är för tung att flytta på för mig, och för låg... Vilka krav jag har va.  Jag har en liknande denna pall men med ett steg till och den är inte så tung, inte om jag jämför med den i metall (som står nere i garaget och används vid målning osv - den är INTE fin längre men väldigt bra, de gamla ägarna lämnade kvar den). Höjden är likvärdig. Jag köpte i alla fall min obehandlade träpall på Jysk för en hel del år sedan och den står alltid i köket för vi har skåp som går ända upp i taket och även om jag är lång så når jag inte där i alla fall. Nu verkar det ju som att du har hittat din metallpall men jag tänkte bara tipsa om ett alternativ.
Idag har vi inhandlat två stycken pallar på coop, en till mig och en till fjonke. Den är ju verkligen inte lika snygg som orginalen från förr, som den i första inlägget, men den duger.  Tack för hjälpen alla! Speciellt netaave som tog sig tid att kolla upp dem åt mig i Uppsala!
netaave
23-02-2010, 22:25
CITAT (Anma @ 22-02-2010, 21:46)  Idag har vi inhandlat två stycken pallar på coop, en till mig och en till fjonke. Den är ju verkligen inte lika snygg som orginalen från förr, som den i första inlägget, men den duger.  Tack för hjälpen alla! Speciellt netaave som tog sig tid att kolla upp dem åt mig i Uppsala!  Det är du som ska ha tack för hade inte du startat tråden hade ju inte jag fått nån heller
Men tack för tacken då!  Nu är pallen ihopskruvad och testad, når överallt och tung är den inte heller att flytta.
herkules
15-05-2010, 10:23
CITAT (Anma @ 16-02-2010, 22:21)  Är på jakt sedan länge efter en sån här:  (hittade bilden på tradera) jag fick en sådan pall (som bilden ovan) idag! en granne var på väg till soprummet med den
Eva i Höga
15-05-2010, 14:31
Ja, det gäller att vara framme i rätt ögonblick! Grattis!
Grattis! Jag är nöjd med funktionen med min nytillverkade, men lika snygg är den ju inte, det kan man inte komma ifrån.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|