Jag tycker det är så roligt att mata fåglarna så här på vinterna men jag är såå okunnig på vad dom heter. Jag har sökt på nätet men har inte riktigt hittat någon bra sida. Eftersom jag inte vet vad fågeln heter skulle jag vilja ha en sida med bilder på olika fåglar och deras namn.
Har ni några bra sidor som ni vill dela med er?
på förhand!
Aqvakul
18-02-2010, 12:34
Jag tycker denna är bra, men den kräver ju att man kan så många fågelnamn att man kan börja gissa...
för länken! Jo den sidan är bra men då måste man ju veta vad man letar efter. Ofta har jag ingen aning om vad fågeln kan heta så jag skulle behöva en sidan där det finns bilder på fåglarna och deras namn...där man kan titta och scrolla ner och leta efter rätt fågel ...ex alla mesar, finkar...osv!
Lokan
18-02-2010, 13:12
SOF's sida är väldigt bra och omfattande! Om du klickar på "SOF net" till vänster uppe på sidan, så kommer du bl.a. till en sida där man kan skicka in bilder och fråga! Där lär man sig mycket av andras frågor och kan naturligtvis fråga själv också! Plus att det finns en massa fina fågelbilder....
sparvuggla
18-02-2010, 14:30
Här finns i stort sett alla fågelsidor samlade, det är bara att bläddra igenom länkarna: