Full version: Nätmelon
svehav
För en del år sedan odla jag nätmelon i växthus. Den var gul i kött o skal med ett fint ljust nät utanpå.
Den smaka o lukta ljuvligt. Vet inte dess namn tyvärr. Nu vill jag odla melon igen men finner den inte.
Vad ska jag odla?
rosita
Jag odlar en gul melon som heter 'Emir', den är söt och god. En planta ger mellan 2 och 4 meloner på ca 1 kg hos mig. Den doftar i hela växthuset när den mognar!

Jag odlar en vattenmelon också'Sugar baby' och den är också god, ger 1-2 meloner per planta, min största vägde 3,5 kg och den minsta 1,5 kg. Den doftar inget.
svehav
Vems frö är det?
rosita
CITAT (svehav @ 20-02-2010, 19:59) *
Vems frö är det?

Mr. Fothergills fröer
DanielE
Mitt tips, köp en god melon i affären och när du ätit upp den så tar du några fröer och planterar. Jag är helnöjd med mina nätmeloner som jag dragit upp på detta vis. Har även sått honungsmelon och vattenmelon med samma koncept. Fungerar lika bra som att leta efter fröer tummenupp.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon