Lindzy66
Willab har kampanjpris pris på sunseeker plus 8,4kvm för 8400:- , men har läst så mycket negativt om detta växthus.
Ska man satsa på nått annat..
Är de för stort för en nybörjare som jag confused.gif

Tips o råd mottages tacksamt
Tack på förhand
Anja Danmark
Jeg kender ikke til netop dette drivhus, men Juliana er da generelt kendt for at levere god kvalitet.

Og nej - 8,4 m2 er slet ikke for stort! Du skal nok få det fyldt op med tomater, paprika, chili og alt det andet spændende, der findes....

Sabina87
Jag är också nybörjare, men jag kommer att köpa ett på skånska byggvaror. 11,4m2. De har dubbla dörrar så man kommer in med skottkärran, och hos dem ingår sokeln. Jag tror inte att 8,4 är förstort. Alla som man pratar med säger att man ångar sig, att manitne köpte större. Gå ut på gräsmattan och mät upp platsen. Det är inte så stort som man tror. Om du har snö, passa på att rita in var bäddarna ska vara så får du se vad det blir för ytor.

Hoppas att det var till någon hjälp.

/Sabina
Fjällroosens
Jag köpte ett växthus ifjol från Williab som är 6,4 kvm. Är nybörjare på att odla och allt vad det kan innebära. Jag konstaterade redan i sommras att jä.....ar, jag har köpt för litet växthus. Dels för att det ryms förlite mot vad jag vill odla, samt att med en så liten luftvolym som det blir i ett mindre växthus var det svårt att få någon ordning på temp och luft (fick gråmögel då jag luftade för lite och hade för mycket växter).
Men kul är det yahoo.gif
*Stintan*
Jag skulle definitivt satsa på ett större redan fån början när man ändå lägger ner både tid och pengar. Aldrig att jag träffat någon som sagt sig köpt för stort växthus men för litet däremot säger de flesta.
Annetorp
Lyssna till alla bra råd de andra ger, det är mitt råd tummenupp.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon