Om ni vill ha riktigt goda festbullar så bakade jag efter det här receptet i går och blev mer än nöjd. Lägg dem i frysen på en gång...förresten det hjälper inte... Mycket smör är det i bullarna men det är väl det som gör dom så goda kanske och så strösockret ovanpå, mums! Förlåt, alla duktiga viktminskare... stanna här...läs inte länken nedan.
Eftersom jag inte är nån duktig viktminskare, så kunde jag förstås inte låta bli att spara receptet! Ska nog testa det ganska snart.......
Ska alltså hela degen kavlas ut till ca 30x40cm - det blir en ganska tjock degplatta att göra bullar av?
zissi
20-02-2010, 15:12
Ja, den ska kavlas till en platta Christina, men jag kavlade nog min till kanske 40x50 skulle jag tro. Det spelar ju inte så stor roll. Om du ser i kommentaren nedanför receptet har jag skrivit vad jag hade för "göttigt" på plattan för i receptet stod det inte några mått just till mellanlägget, men det kan ju givetvis varieras.
Eva i Höga
20-02-2010, 20:07
Zissi, när du skriver så kan man ju inte låta bli att läsa receptet! Man tackar ändå för tipset, kan vara kul att pröva nu när man är insnöad.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.