Monarda
20-02-2010, 18:47
En mycket rolig och tänkvärd bild av Robert Högfeldt. Så vad säger ni? Myser ni bland ogräsen eller svettas ni över desamma? Själv hamnar jag nog någonstans mittemellan.
[attachment=47408:IMG_0001.jpg]

Jag ligger nog också någonstans mitt emellan dessa
Christina i Taxinge~
20-02-2010, 19:00
Samma här! Jag sitter på staketet och dinglar med ett ben på vardera sidan.
Platinum
20-02-2010, 19:04
Jag tillhör kategorin som insett att om man flyttar till en villa med en trädgård som inte skötts om som den bör restaurerar man inte på nolltid. Var sak har sin tid, där jag gjort åtgärder där håller jag efter ogräs och på somliga platser så rycker jag mer på axlarna och tänker ja nån gång så småningom kanske. Faktiskt är det ju så att den vilda delen av trädgården är ganska trivsam den med på sitt vis så nog finner jag mig bland ogräsen och myser tittandes på mystifika blommor jag inte visste vi hade och fjäderfän som cirkulerar.
Sen vem har bestämt att det ena är ogräs och inte det andra? Här finns nog både en och två och kanske fler blommor som en del inte skulle ha normalt i en planerad trädgård.
Jag tillhör nog den vilda delen med ett ben upp till knäet inslängt över staketet till andra sidan.
Min målsättning är att ha en vild trädgård men som ändå är prydlig, det får heller inte ta för mycket tid och ork.
Helst vill jag ju ligga i hängmattan och njuta av allt som växer!
DykUnderYtan
20-02-2010, 21:57
I en del av trädgården är jag definitivt den vänstra bilden men större delen av tomten är mer som höger sida. Som så många av er andra så är jag också lite av varje, men målet är att bli mer som den slappa njutande sidan.
hattstugan
21-02-2010, 00:19
På våre är jag nog som den nitiske till vänster sen blir det häng mattan och bara njuta av sommaren!
Jag är njutaren med en viss ordning och som blir stressad över all kirskål ....
sqrulan
21-02-2010, 09:39
Jag är nog lite av varje, vår och höst är jag nog mera som den vänstra sidan men mitt i den varmaste sommaren är jag som den högra.
Jag gillar att planera och fantisera om allt jag ska göra men sedan så blir det ofta inget mera än så.
Eva 33c
21-02-2010, 12:09
Vilken underbar bild, jag har sett den förut.
Och jag tillhör definitivt den högra sidan.
Och den vänstra liknar i mycket våra grannar, och katten på bordet är grannens katt som tillbringade det mesta av sin tid på vår tomt när hon levde.
Usch vad jag längtar efter vår och sommar...
skogstroll
21-02-2010, 12:20
jag är definitivt inte nitisk, man kan tycka det är slött (o det kanske det är) men är det nåt jag inte förstår så är det att folk är arga på mossa i gräsmattan.... mossa är ju mjukt o skönt jämfört med gräs.... själv ska jag anlägga en mossmatta
Jag behöver inte ens anstränga mig för att anlägga en mossmatta - den kom ändå!

Grönt, mjukt och fint!
Ogräs i måttlig mängd eller lite vildvuxet här o där stör mig inte. Däremot har jag pippi på att trädgårdsredskap
och allt jag använder i trädgården, skall ha sin givna plats. Krukor, skottkärror,spadar, krattor, ja allt skall in i ladan innan jag är nöjd med dagen. Att det sen står i en röra i ladan bekymrar mig inte. Ja, sådan är jag.
Att klippa gräsmattan är också ett måste. Är den klippt så ser det prydligt ut även om rabatterna inte är 100%.
CITAT (Christina i Taxinge~ @ 20-02-2010, 19:00)

Samma här! Jag sitter på staketet och dinglar med ett ben på vardera sidan.
Gör inte det ont?
Powerowic
21-02-2010, 20:02
Det händer att man sparar vägtistlar, skelört och annat skräp, men samtidigt så är en rabatt fylld med brännässlor ett fördärv, i lagom mängd kan de flesta ogräs vara fina, men de måste hållas i schack
Överbölingen
21-02-2010, 22:38
Jag är defintivt till höger. Tvångspula i trädgården avskyr jag. Men frugan sliter. Vissa måsten måste verkställas men det står jag ut med. Vår trädgård är vår lekplats. Där bestämmer vi. Somt blir överambitiöst och somt blir som det blir. Med nio månader vinter och tre månader med dåligt sparkföre, varav en går åt till barn och barnbarn, så har vi insett att det tar tid att få rätt stuk på trädgården.
Upplev din trädgård! Ingen jäkel kommer och stjäl ogräset för dig.
Just som jag skulle skicka det här för snart en timme sedan så blev det teleabrott i de djupa skogarna. I varje fall blev det tvärstopp med kommunikationen med omvärlden. Nu har jag pulat runt lite och tjyvkopplat. Dessutom hade jag ett överblivet zyxel, ADSL modem i en låda.
CITAT (Överbölingen @ 21-02-2010, 22:38)

Jag är defintivt till höger. Tvångspula i trädgården avskyr jag. Men frugan sliter. Vissa måsten måste verkställas men det står jag ut med. Vår trädgård är vår lekplats. Där bestämmer vi. Somt blir överambitiöst och somt blir som det blir. Med nio månader vinter och tre månader med dåligt sparkföre, varav en går åt till barn och barnbarn, så har vi insett att det tar tid att få rätt stuk på trädgården.
Upplev din trädgård! Ingen jäkel kommer och stjäl ogräset för dig.
/......
Så sant, så sant!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.