Full version: Fågelbilder !
blomsterrabatten
Här kommer lite fågelbilder jag har tagit!:D
Myosotis
Så fina!
blomsterrabatten
Tack! Det är egentligen inte så svårt att ta bilder det är bara att ha en bra kamera!;DOch något att ta kort på förstårs:D
zissi
Blomsterrabatten: Fina bilder! tummenupp.gif Så "uppburrade" fåglarna är, kallt antar jag?
vildvittra
söta pippisar!!:)
blåmesar är min favorit, de jag har här fäller fjädrarna på den blåa hjässan när något läskigt händer (som att jag smyger bakom gardinerba och de råkar få syn på det)

fotade en koltrast som jag upptäckte hade inslag av vitt i sin fjäderdräkt, och en lite sned näbb
fast den kanske "tuggade" vid fototilfället:)
Myosotis
Intressant med näbben!! Det händer ibland, jag har sett rödhake med "korsnäbb". Uppenbarligen kan de klara sig ändå, men risken är att näbben blir så lång till slut att fågeln inte längre kan äta.
Det kan vara en partiellt albinistisk koltrast, men eftersom det bara verkar vara en stjärtpenna kan det också vara så att just den pennan har växt ut vit, t.ex. pga en skada, som när sadelskav blir vit hos hästar.
vildvittra
intressant det du säger Myo! skulle vara spännande att få veta hur gammal han är, Moses som jag kallar honom
vet du hur lång tid det tar för fjädrar att växa ut? han hälsar på dagligen på balkongenm,men verkar föredra havregryn/kokosflingor före frysta rönnbär och russin:) en gourmand med andra ord smile.gif

undrar hur det går med näbben, har sett att många fåglar "putsar" sin näbb mot grova grenar,en del av spetsen kanske kan nötas ner?

nå, den som lever får se helt enkelt smile.gif
Inga från Närke
CITAT (blomsterrabatten @ 20-02-2010, 18:55) *
Tack! Det är egentligen inte så svårt att ta bilder det är bara att ha en bra kamera!;DOch något att ta kort på förstårs:D

Undrar vad det är för fel med min tråd som alla kan fortsätta på? confused.gif

http://www.odla.nu/forums/index.php?showtopic=95191

Fina bilder är det ju förståss. Men kan vara onödigt lägga upp flera trådar men blir lite splittrad.
pejori
CITAT (Inga från Närke @ 21-02-2010, 19:10) *
Undrar vad det är för fel med min tråd som alla kan fortsätta på? confused.gif

http://www.odla.nu/forums/index.php?showtopic=95191

Fina bilder är det ju förståss. Men kan vara onödigt lägga upp flera trådar men blir lite splittrad.

Det är väl inget fel på din tråd Inga.
Men det hindrar väl inte, att det finns fler trådar om samma sak?
Just nu, är det fyra-fem trådar som handlar om vädret och snön.
Så inte kan det skada, med fler fågeltrådar.
Bilder är så trevliga att titta på, så mej stör det inte med flera trådar om samma sak... tummenupp.gif
blomsterrabatten
CITAT (zissi @ 20-02-2010, 22:28) *
Blomsterrabatten: Fina bilder! tummenupp.gif Så "uppburrade" fåglarna är, kallt antar jag?

Ja när jag tog bilden var det ungefär -20 grader och igår hade vi -31 väldigt kallt!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon