Full version: Chilipeppar Fresno
Lina och Olav
Jag har sått ett 25-tal olika chilisorter (jag vet för mycket...). Alla har grott till nästan 100% utan fresno där ingen har grott. Nu är jag ingen expert på odlingsområdet men dom har fått samma behandling som dom andra fröerna. Stått på badrumsgolvet (golvvärme) och fuktig jord. Kräver fresno annan behandling eller tror ni det är fröerna det är fel på? Köpte dom på tradera och har inga fler fröer från samma försäljare. Nog för att jag har andra sorter men jag hade sett fram emot mina fresno crying.gif
Crazy4Flowers
Jag sådde mina Fresno på samma sätt, alla 4 fröer kom upp. Inga problem alls.
Lina och Olav
Tjoho! En liten fresno har kommit upp (av 7 sådda). Tre veckor har det tagit. Kanske är det bara jag som är otålig. happy.gif
skogstroll
kan ta ett tag ibland! worth waiting for yes.gif
Crazy4Flowers
Hur mycket har du täckt fröerna? Man ska så Chili ytligt endast täcka med mycket lite jord eller annat.
skogstroll
jag brukar lägga fröt på ytan med bara en dust jord och lite vermiculite. Det verkar funka i alla fall.
Lina och Olav
3-4 mm skulle jag tro men det kanske är för mycket?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon