Katti med torpet
Jag fick en påse kroll-frön för ett år sedan. Stoppade några i ett fuktigt kaffefilter, in i en påse och in i kylen.
NU (mitt i vintern) ett år senare har de grott!!
Fina små lökar med 5 cm svans. Jag har försiktigt stoppat ner dem i en kruka med jord men vad gör jag sen då?
Skall jag låta krukan stå framme på fönsterbrädan eller skall den vara kvar i kylen? För jag kan väl inte gärna ställa ut dem (minusgrader och allt)?
Jag vill ju helst inte att de tittar upp nu eftersom jag får svårt att förse dem med tillräckligt ljus.
Berith
Kolla in den här diskussionen i gamla forumet, kanske du kan få lite tips där.
yla
CITAT (Katti med torpet @ 20-12-2003, 10:23)
Jag fick en påse kroll-frön för ett år sedan. Stoppade några i ett fuktigt kaffefilter, in i en påse och in i kylen.
NU (mitt i vintern) ett år senare har de grott!!
Fina små lökar med 5 cm svans. Jag har försiktigt stoppat ner dem i en kruka med jord men vad gör jag sen då?
Skall jag låta krukan stå framme på fönsterbrädan eller skall den vara kvar i kylen? För jag kan väl inte gärna ställa ut dem (minusgrader och allt)?
Jag vill ju helst inte att de tittar upp nu eftersom jag får svårt att förse dem med tillräckligt ljus.

kattis e de mina frön rolleyes.gif
från fröbytarkvällen
skulle vara jättekul om du nu får krollisar
fast jag undrar jag om dom inte ska stå som
i kylskåpet eller kallt men jag vet inte säkert
men hade dom grott ute så skullle dom ju ha de kallt
vem va dem visste om krollisar va de inte gossen ruda eller nån
skriv krollija på sökfuntionen här på odla där hittar också massor info
Katti med torpet
Jodå, Oldwolfie, visst är det dina frön som växer så det knakar tongue.gif

Hade nästan gett upp hoppet men skam den som ger sig.
Nu har jag pillat ner dem i en kruka och stoppat in den i kylen. Tror de får stå kvar i kylen tills det blir vår, då ställer jag nog ut krukan i kallbänken så får de anpassa sig till friluftsliv då.

Föresten, vet du om moderplantorna är vita eller röda?
Tycker båda är snyggt men man är ju lite nyfiken och det lär ju dröja några år innan jag får se med egna ögon rolleyes.gif

/Katti
yla

sån här färg bör det vara

fast jaghar vita också men jag e nästan wub.gif säker på att de e dessa du fick av,va kul att du integett upp skojj ska bli kul sedan då du sätter in en bild om ett par år smile.gif
Katti med torpet
Åhh, vad vackra, jag lääängtar!

Tack än en gång för fröna, det är fachinerande att små bruna skräp kan ge upphov till något så vackert...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon