Motti
Tänkte skryta lite rolleyes.gif Min Morbackapelargon blommar nu för andra gången i den jord den blev satt i våras förra året .Den är tanig och spinkig i stammen men blommar gör den.Nu ska jag snart byta jord och klippa ner den crying.gif känns jobbigt när de har sådan växtkrafft,men vill jag ha en klök Morbacka måste jag klippa ner den annars får jag ju bara en "pinne"som blommar.
Sussie F-Flower
Men, va kul! tummenupp.gif Grattis!
Förstår att det måste skina upp i ditt fönster nu då, när inte så mycket annat blommar...
lorentz
Klippte ned mina Mårbackor igår och gav dem ny jord, en sparade jag och ska stamma upp den.
Jag hade en vanlig? röd stammad pelle för några år sedan som jag hade i en stor lerkruka med heliocrysum som bottenplantering.. mycket lyckat.
Eva i Höga
Så roligt! Mina Mårbacka är nedklippta kraftigt men det står nog inte länge på förrän det kommer knoppar. Har en stjärnpelargon som satt knopp. Det är kul att det finns liv i denna vinter - även om det är inomhus.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon