Full version: Vintergäck
Geranium
Måste bara berätta att jag såg 4 vintergäck precis utanför huset i förrgår. Sen började det snöa igen. Men det kommer en vår! biggrin.gif
Sussie F-Flower
Och vad är vintergäck??? blush.gif ninja.gif
Myosotis
Oj, då kan du inte ha mycket snö. Här i norra Skåne är det en halvmeter, det dröjer nog innan vårblommorna tinat fram!
skogstroll
lyckos!!! mina ligger under nån meter snö rolleyes.gif
ingrids
De berättade just i morse att Umeå haft minusgrader utan uppehåll sedan 13 december (tror jag det var) vilket det inte varit sedan nån gång på 60 talet och vi ser ingen ände på det än ... För övrigt tror jag vintergäck är tveksamt härdigt här uppe, minns nog inte att jag sett crying.gif
Maggan H
Grattis, vilken häääärlig syn! Jösses, här dröjer det nog innan man kan se några blommor öht! Inte ens inne vid huset är det snöfritt och dessvärre har jag inga rabatter kvar där i alla fall. Ute på tomten är det ca 70 cm.

Geranium
Hej, jodå, det är mycket snö här (med skånska mått mätt). En förmiddag började det dock töa lite grann och då såg jag de små liven. Hurraaa.... Men sen kom det en decimeter snö. Vi har nog ca 20-35 cm snö ute i trädgården just nu.Vintergäck ser ut såhär:

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon