|
Meriona
23-02-2010, 14:08
Förra året hittade jag inte ett jota på Bokrean, men i år tyckte jag att det verkar finnas en hel del intressant! En bok om orkideer (29 kr första dagen) bland annat har jag siktat in mig på.
Har ni hunnit kika i katalogen?
Har inte fått någon katalog.
ingrids
23-02-2010, 14:38
Har helt övergett katalogandet och surfar in på bokus, förbeställer och får allt i paket utan att ha behövt köa eller stiga upp tidigare så mycket som en sekund
Jag har fått katalogen men inte kollat den än. Jag vet inte vad som gör det men de sista 2 åren har jag tyckt att utbudet varit dåligt. Det blir mindre och mindre jag handlar på rean. Förut handlade jag alltid på rea - la upp ett lager med böcker för 1 år ungefär. En bra sak med rean är att man kan beställa de böcker man vill ha och sen bara gå till den lokala handlaren och hämta dem - då slipper man köandet.
Jag får nyhetsbrev från Adlibris så ofta blir det där jag handlar.
Meriona
23-02-2010, 14:49
CITAT (ingrids @ 23-02-2010, 14:38)  Har helt övergett katalogandet och surfar in på bokus, förbeställer och får allt i paket utan att ha behövt köa eller stiga upp tidigare så mycket som en sekund  Jag gjorde så några år, men då råkade jag få böcker som inte alls var vad jag tänkt mig, så nu tänker jag gå och bläddra i dem så att jag inte köpe grisen i säcken. CITAT (Berith @ 23-02-2010, 14:29)  Har inte fått någon katalog.  Jag mailade Bokia och fick en hemsänd.  Kanske snön ställt till det med utdelningen?
skogstroll
23-02-2010, 15:57
jag ska kolla in också  alltid kul med en ny bok även om det är lite trångt
CITAT (skogstroll @ 23-02-2010, 15:57)  jag ska kolla in också  alltid kul med en ny bok även om det är lite trångt  Böcker är hemmets hjärta. Jag dras till bokhyllor som mal till ljus. Aldrig att säljer en endaste utav mina böcker. Hoppas jag inte är ensam om den inställningen. Eller?
Red Top
23-02-2010, 17:13
CITAT (gnon49 @ 23-02-2010, 17:01)  Böcker är hemmets hjärta. Jag dras till bokhyllor som mal till ljus. Aldrig att säljer en endaste utav mina böcker. Hoppas jag inte är ensam om den inställningen. Eller?  Det är du absolut inte, men min man delar inte min förtjusning, (han ser dem mest som dammsamlare, och det är han som städar)så jag får hålla igen lite och smyga med mina nyförvärv.
CITAT (Red Top @ 23-02-2010, 17:13)  Det är du absolut inte, men min man delar inte min förtjusning, (han ser dem mest som dammsamlare, och det är han som städar)så jag får hålla igen lite och smyga med mina nyförvärv.  Visst är böcker dammsamlare. men jag tycker det hör till. Dammiga böcker är spännande böcker, vad döljer dom tro. Bäst att titta. Prosit.
Meriona
23-02-2010, 17:43
CITAT (gnon49 @ 23-02-2010, 17:01)  Böcker är hemmets hjärta. Jag dras till bokhyllor som mal till ljus. Aldrig att säljer en endaste utav mina böcker. Hoppas jag inte är ensam om den inställningen. Eller?  Jag håller med om att man gärna går och snokar i andras bokhyllor, liksom skivsamlingar. Men jag rensar faktiskt bland böckerna ibland. Det som kändes omöjligt att slänga för 15 år sen kan jag nu inte fatta varför jag överhuvudtaget läst. Men det blir inte förrän det är knökfullt.
CITAT (gnon49 @ 23-02-2010, 17:01)  Böcker är hemmets hjärta. Jag dras till bokhyllor som mal till ljus. Aldrig att säljer en endaste utav mina böcker. Hoppas jag inte är ensam om den inställningen. Eller?  Vi är precis tvärtom, vi har gjort oss av med ca 90 % av alla böcker. Först plockade vi undan de få böcker vi verkligen vill ha, sedan fick våra barn ta vad dom ville och därefter våra vänner. Sen lämnade vi återstoden till en seconhandaffär. Jätteskönt att bli av med alla gamla dammiga böcker, för det är trots allt inte ens en av hundra böcker som jag kan tänka mig att läsa om. Och så fick vi en hel del plats för ny konst! Inte köper vi några böcker att tala om heller, en och annan trädgårds- eller konstbok möjligen. Skönlitteratur lånar vi om möjligt eller köper kanske i pocket vilken vi ger bort så fort den är läst. Gita
CITAT (Meriona @ 23-02-2010, 14:49)  Jag mailade Bokia och fick en hemsänd.  Kanske snön ställt till det med utdelningen? Men visst brukar tex Bokias katalog komma bland den andra reklamen med brevbäraren? Vi får ny reklambunt i morron tors, får se om det kommer nån då.
herkules
24-02-2010, 07:42
CITAT (gnon49 @ 23-02-2010, 17:01)  Böcker är hemmets hjärta. Jag dras till bokhyllor som mal till ljus. Aldrig att säljer en endaste utav mina böcker. Hoppas jag inte är ensam om den inställningen. Eller?  sist jag flyttade gav jag faktiskt bort 400 böcker, massor av dubletter och böcker jag vet att jag aldrig kommer läsa igen. fyller på med böcker hela tiden, har egentligen inte plats för fler bokhyllor men det ska gå ... men bokrean ja, jag hittade en hundbok av anders hallgren som jag inte har, den ska jag köpa
Fick ett reklamblad: På Netto kommer man att sälja Botanica-bibeln + botanicas Rosen-bibel för 149 kr/st. Borde bli rusning av Odlaiter?!
Eva i Höga
24-02-2010, 09:10
Botanica-bibeln köpte jag förra året på Netto, jätteglad för det. Rosenbibeln får jag rusa iväg och ta ett fast grepp om! Tack för tipset!
CITAT (Meriona @ 23-02-2010, 17:43)  Jag håller med om att man gärna går och snokar i andras bokhyllor, liksom skivsamlingar. Men jag rensar faktiskt bland böckerna ibland. Det som kändes omöjligt att slänga för 15 år sen kan jag nu inte fatta varför jag överhuvudtaget läst. Men det blir inte förrän det är knökfullt. Hos mig är det tillåtet, även att låna om du hittar något spännande.  Bokhyllorna domineras av natur, djur växter, fiskar och resor, och skivsamlingen är full av folkmusik från alla världens hörn. Det händer att jag rensar, men där har jag samma inställning som du - inte förrän det är absolut nödvändigt! På bokrean har jag inte hittat något speciellt som jag vill ha den här gången. Men man vet ju inte, kanske faller jag när jag väl är där. Om någon inte har Botanica, är den ett absolut måste! Olle
Meriona
24-02-2010, 13:15
Botanica fanns även på Bokias rea såg jag, det kanske är lättare för folk att hitta en sådan butik än en Netto. Både den och Rosorna kostade 149 kr.
Jag har hittat en bok till som jag bara måste ha! En dyr tjock bok om FYRAR! Jag måste be min chef om att få ta ledigt direkt efter ledningsmötet imorgon förmiddag och ge mig ut på jakt! Coop, Ica och Bokia finns på samma köpcentrum här, bekvämt och bra!
skogstroll
24-02-2010, 13:25
CITAT (gnon49 @ 23-02-2010, 17:01)  Böcker är hemmets hjärta. Jag dras till bokhyllor som mal till ljus. Aldrig att säljer en endaste utav mina böcker. Hoppas jag inte är ensam om den inställningen. Eller?  absolut inte... mina trädgårdsböcker faller snart isär så jag för köpa nya upplagor  skulle aldrig ge bort en trädgårdsbok.
Meriona
25-02-2010, 13:42
Nu är jag fattig. Jag har varit på Bokia och Coop och fyndat. Det blev den stora boken om fyrar, två maffiga böcker om krig till sonen, en orkidébok, en bok om väder, en om runor, en om bufférätter, en biografi, en svampbok. Måste nog förbi Ica efter jobbet också och kolla.
Eva i Höga
25-02-2010, 13:50
Var på Ica Maxi i morse, det var inget upphetsande men ändå kom jag därifrån med Sju sorters kakor (vad jag nu ska med den till, kan ju ge bort i present) och nån skönlitteratur som jag inte ens minns vad det var, rena rama impulsköpen. Nej, det får bli Bokia sen så jag kan få Botanicas rosbok om den finns kvar.
ninnisky
25-02-2010, 14:11
Var in en vända på Bokia på Backaplan. Jag kom tomhänt därifrån, något som aldrig har hänt vid en bokrea tidigare. Hittade helt enkelt inget jag ville ha! Vad har hänt?
Eva i Höga, det fanns några ex av rosboken du är inresserad - men ge dig inte iväg dit i detta snöovädret bara!
herkules
25-02-2010, 14:19
jag skulle köpa Anders Hallgrens bok - Uppslagsbok i hundpsykologi och kom även hem med en bok om Janis Joplin, en bok om Led Zeppelin, en bok med tecknad erotik, en om all världens gitarrer och en bok till en deprimerad vän - the 52 most depressing songs you've ever heard, tänkte den var passande
CITAT (Berith @ 24-02-2010, 06:14)  Men visst brukar tex Bokias katalog komma bland den andra reklamen med brevbäraren? Vi får ny reklambunt i morron tors, får se om det kommer nån då.  Nää... Kom ingen bokreareklam.
Eva i Höga
25-02-2010, 15:29
CITAT (ninnisky @ 25-02-2010, 14:11)  Eva i Höga, det fanns några ex av rosboken du är inresserad - men ge dig inte iväg dit i detta snöovädret bara! Bra! Nej, jag riskerar inget i det här vädret. Tar Bokia i Kungälv imorgon, idag kommer jag inte ifrån jobbet före kl 18.
Myosotis
25-02-2010, 17:02
Hörde på radion att rean har börjat, så insatt är jag! Har inte fått en endaste reklam, annars brukar man ju få massor!!
Meriona
25-02-2010, 21:27
Vi har inte fått direktreklam (sånt där som småpojkarna delar ut) här på flera veckor, troligen pga snön. Kanske var det där som reklamen skulle kommit? Har inte fått Medborgarskolans kursprogram heller av samma anledning, men det har jag sökt upp på nätet. Bokias broschyr kom sent omsider som en bilaga i lokalblaskan. Den som skulle kommit i lördags vill säga, men som kom i måndags eftermiddag pga snökaoset. Men alla har ju inte tidning?
Platinum
26-02-2010, 05:49
Akademibokhandelns reakatalog fick vi med reklamen men inte bokias. Oavsett så ska jag bege mig till bokrean i em och hoppas att det finns ett ex kvar av Botanican, förra året räckte inte pengarna till.
Elisabeth-Västkustkolonisten
26-02-2010, 08:49
Eftersom vi inte vill ha reklam i brevlådan, so får vi inte heller någon bokreakatalog.
Men sambon var i stan igår och kom hem med några pocket
Jag skulle vilja ha Mannerströms bok om husmanskost.
Elisabeth
Jajg hittade Martin Johanssons bok Surdegsbröd för endast 129:-
Vi var på Willys och handlade ikväll !gubben hittade "Kristibrud "áv Åsa Waldner (skriven av kristibrud in person)  för 19 kr .ja inte köppte vi den
Jag har tvärtemot min vana handlat på bokreran. En fantastisk bok på 998 sidor om modern form och design och så en liten läcker bok om handväskor. Totalt handlade jag för 128 kr. Gita
Jag köppte en talbok till mina barnbarn "Ronja Rövardotter"Astrid Lindgren läser den själv kostade 39 kr
Meriona
26-02-2010, 22:01
Fantastiskt roligt att se vad olika smak och intresse vi alla har!  En väninna hade handlat 4 pysselböcker till barnbarnen och två böcker om vin. Och inte är hon ett dugg alkis, men hon har gått med i en vinkurs med aktiva seniorer.... Tur man känner till det innan, annars hade man ju börjat fundera..
Men Meronia  inte behöver man vara Alkis för man köper vinböcker inte !
Meriona
26-02-2010, 22:09
Nej jag har förstått det nu....  Dessutom har jag en sån bok själv och den är jätteintressant och lärorik! Dessutom har jag 4 böcker om pelargoner och jag har ihjäl minst hälften av sticklingarna ändå, är det samma sak tro?
Meronia har du fyra Pelargon böcker  vil ha vill ha !jag älskar Pelargonier men ha inte en bok om dom !fy på mig  Fast jag har god hand med dom !har en Morbacka som blommar för andra gången nu:)OCH sen har jag en JÄTTE stor Vinbok
hattstugan
26-02-2010, 22:34
Inhandlade Prismas stora Trädgårdsbok på Maxis Bokrea idag!! Har inte tittat om det fanns nåt annat av intresse!!
Är ju mest Deckare och det läser jag inte så gärna!!
Meriona
26-02-2010, 22:43
CITAT (Motti @ 26-02-2010, 22:30)  Meronia har du fyra Pelargon böcker  vil ha vill ha !jag älskar Pelargonier men ha inte en bok om dom !fy på mig  Fast jag har god hand med dom !har en Morbacka som blommar för andra gången nu:)OCH sen har jag en JÄTTE stor Vinbok  Ja men uppenbarligen hjälper det inte i kunskapen om hur man sköter dem (Jag är nog inkompetent), men det är vackra bilder!  Motti, du är inbjuden även på inkompetent vinkväll, den gäst som kan träffa någotsånär rätt på vinet vinner en resa hem.  Alla andra får sova i soffan. CITAT (hattstugan @ 26-02-2010, 22:34)  Inhandlade Prismas stora Trädgårdsbok på Maxis Bokrea idag!! Har inte tittat om det fanns nåt annat av intresse!!
Är ju mest Deckare och det läser jag inte så gärna!! Jag stod och fingrade på den också, men jag intalade mig att jag inte kommer att få en trädgård mer i mitt liv så jag lät bli att köpa.
Åsa, mälardalen zon 2
27-02-2010, 09:44
Jag brukar shoppa hos nätbokhandlarna de har ungefär samma reautbud som butikerna men man kan ofta hitta dem ännu billigare + under rean brukar de ha fraktfritt. Men jag tycker inte att det är speciellt mycket intressant iår. 2 bra böcker har jag sett = handbok för köksträdgården och boken vilda växter som mat och medicin men de har jag redan.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|