|
Lady Hamilton
23-02-2010, 16:25
Men först tänkte jag fråga om det är någon av er som vill ha Känguruäpple frön? P g a olika anledningar så är det lite "körigt" för mig denna vår och därför kommer jag endast att skicka ut busfröet och inget bonus frö Men eftersom jag har överskott på Kängurur så kan jag enkelt skicka med till de som vill ha. Mina brev kommer att postas på Måndag 1/3 så ni har tid å fundera fram tills dess. För de av er som inte vet vad Känguruäpple är så finns det trådar som ni kan kolla men enkelt sagt så är det en växt som blir mellan 1-2 m hög o lika bred. Odlas vanligtvis som ettåring Vi hörs
Maggan H
23-02-2010, 16:30
Vad roligt, fler busar,  nu har jag äntligen tid att ta hand om alla gullegrisar också! På torsdag blir det inventering av allihop, jag har 0 koll på vad jag har sått eller vilka som ska sås eller ...När, Var, Hur! Inga kängurur till mig, jag har en del själv, men tack för erbjudandet!
CITAT (Lady Hamilton @ 23-02-2010, 16:25)  kommer jag endast att skicka ut busfröet och inget bonus frö Halleluja! ....och beträffande kängurun så vill jag beställa tre plantor med leverans i början av juni /Anki
Som fröinist så tar jag tacksamt emot ALLA fröer! Eller kirskål o liknande har jag så det räcker så det behöver jag inte... Men kängrur i trädgården? Det lär bli skoj!
Rosmarin
23-02-2010, 18:32
Kul-Kul!!! Har fröer av Kängurur sedan förra året. Annars tack. Ska bli spännande att se vad du har hittat på i år.
Margith
23-02-2010, 19:01
Känguruäpplen har jag aldrig provat så förut, så visst! Absolut! Jag provar mer än gärna. Utifrån vad du säger om storlek så räcker det gott och väl med en planta, så 2-3 fröer mottages tacksamt Det närmaste jag varit kängurur är det här: [attachment=47513:104_0460_IMG.JPG] Blir de lika söta om man frösår dem
DykUnderYtan
23-02-2010, 19:11
Jaaa, vad skoj med lite mer bus. Känguruäpple har jag aldrig testat men gör det gärna om du har fröer över.
Lady Hamilton
23-02-2010, 19:33
 Jag läser o packar vartefter ni beställer och naturligtvis Anki så får du dina plantor levererade i Juni.......  men ännu saknas bara en liten detalj.....de skall gro först  Jag läser o packar vartefter ni beställer och naturligtvis Anki så får du dina plantor levererade i Juni.......  men ännu saknas bara en liten detalj.....de skall gro först
Maggan H
23-02-2010, 19:47
CITAT (Lady Hamilton @ 23-02-2010, 19:33)   Jag läser o packar vartefter ni beställer och naturligtvis Anki så får du dina plantor levererade i Juni.......  men ännu saknas bara en liten detalj.....de skall gro först  Jag läser o packar vartefter ni beställer och naturligtvis Anki så får du dina plantor levererade i Juni.......  men ännu saknas bara en liten detalj.....de skall gro först Hm, hakade du upp dig på nåt vis?
Rosmarin
24-02-2010, 09:56
CITAT (Maggan H @ 23-02-2010, 19:47)  Hm, hakade du upp dig på nåt vis?  Du vet, det är s å det kan bli när man ska packa många likadana av någonting. Busfröer till exempel. Det går av sig själv efter ett tag! Löpande band principen.
Lady Hamilton
01-03-2010, 18:25
Japp! Då är de skickade men jag mitt "klöör"  hade totalt glömt bort att skicka Frankrike brevet några dagar tidigare än de andra.........men jag tror inte att "slutresultatet" kommer att påverkas
Lady Hamilton
01-03-2010, 23:21
CITAT (Peztis @ 01-03-2010, 18:28)  Vad skoj!!!
Klöör? Ordet Klöör (uttalas med tjockt L och långt ö) kommer från det fornnordiska ordet Klant skalle och innebär att man utfört eller gjort något mindre intelligent Detta är vanligt förekommande beteende i små isolerade byar efter Norrlands kustremsa
Rosmarin
02-03-2010, 08:39
CITAT (Lady Hamilton @ 01-03-2010, 23:21)  Ordet Klöör (uttalas med tjockt L och långt ö) kommer från det fornnordiska ordet Klant skalle och innebär att man utfört eller gjort något mindre intelligent Detta är vanligt förekommande beteende i små isolerade byar efter Norrlands kustremsa Det kommer fram när det kommer fram. Inte lätt att tänka på allt när man har mycket om sig och kring sig.  Ska bli roligt att se vad det kan vara för fröer du har skickat!
Nu har jag fått Ladyns "klöör". Tusen tack kompis  ………. och jag tror att det är en korgblommande gömfröväxt Tack för det andra som var i kuvertet också. Vi får prata om hur vi ska göra upp till helgen. Nu blir det både sådd och utskolning i kväll. Fast först måste jag färga håret. Jag ska nämligen snart ut på galej /Anki
Maggan H
02-03-2010, 20:32
Inget brev idag!
blomkronan
02-03-2010, 21:39
Nedrans!!! jag såg denna tråd försent... men jag har ju mina frön från Gillan  Dom har inte grott än bara... men det kan ju ta tid
Kajsa i Arvika
03-03-2010, 13:25
Tom jag som inte e med och busar längre har fått fröer!! Ska jag skicka tebax dem Ladyn? hystar gärna med ett ersättningsfrimärke.. Annars behåller jag dem gärna och skickar nåt annat i byte? För övrigt kan jag bara konstatera att Klöör även har spridit sej söderut och nu flitigt återfinns i isolerade lokaler i de värmländska skogarna..
Rosmarin
03-03-2010, 15:35
Jag har också fått "Klöörna". Så nu ska detta "Norrländska-liten-by-beteende" även odlas i åtminstodne en liten fransk by.  Tack så mycket! Men jag blir fundersam...  ... på lappen i mitt brev står det att "Vi sår i början av April..." och Anki skrev att hon skulle så igår kväll... Har a) Ladyn skrivit olika instruktioner till olika personer eller b) någon inte läst ordentligt. ? Vilket dilemma...
På min står det att vi sår i början av april.... Anki!
Ingen fara på taket. Ladyn skickade med några andra frön som jag var spekulant på och de var dom jag sådde i går kväll. /Anki
Maggan H
03-03-2010, 17:06
Klöör var det här!  Jag VET att jag har sett dessa frön innan, måste ta mig en riktig funderare!
Lady Hamilton
03-03-2010, 17:24
CITAT (Kajsa i Arvika @ 03-03-2010, 13:25)  Tom jag som inte e med och busar längre har fått fröer!! Ska jag skicka tebax dem Ladyn? hystar gärna med ett ersättningsfrimärke.. Annars behåller jag dem gärna och skickar nåt annat i byte? För övrigt kan jag bara konstatera att Klöör även har spridit sej söderut och nu flitigt återfinns i isolerade lokaler i de värmländska skogarna.. Absolut inte Kajsa Fått är fått  men sen om du sår eller inte avgör du själv (detta kan vara en kul grej att ta med sig in i framtiden "Ja ni vet hon!" Hon som även skickar fröer till de som ej är med i tråden........)I dag är jag lite tjurig Anki? du får bara ett ½ rätt på din gissning p g a svarets "bredd".......
CITAT (Lady Hamilton @ 03-03-2010, 17:24)  I dag är jag lite tjurig Anki? du får bara ett ½ rätt på din gissning p g a svarets "bredd".......  Milde tid vad tjinkigt det var …….. ska jag gissa på sortnamnet nu också. Kanske ’The bride’ eller möjligen ’Daisy’ /A
Maggan H
03-03-2010, 17:37
Jaså, är det en Prästkrage månne?
Lady Hamilton
04-03-2010, 00:07
 näe Anki, inget av namnen stämmer in på mitt "bus"
Lady Hamilton
04-03-2010, 15:23
Både Anki V o Maggan är mig på "spåren"........ Båda har för "höga" tankar om detta frö, så jag ber dem "sänka" nivån........
Inte så hög.......  En liten pyssling kanske? /Anki
Lady Hamilton
04-03-2010, 16:11
 Rätt Anki!  men varför svarar du i tråden nu blir det ju "himla svårt för de övriga"..............
Margith
04-03-2010, 16:19
Aha.. kan det månne vara en pysslingkrage?? CITAT (Lady Hamilton @ 04-03-2010, 16:11)   Rätt Anki!  men varför svarar du i tråden nu blir det ju "himla svårt för de övriga"..............Det där bekymret har jag också!
Skit också...... Jag ber tusen ggr om ursäkt. Det gick av bara farten. Vi skulle ju gissa i tråden när plantan hade grott och annar via PM. Jag kryper in bakom en sten och skäms /Anki
Lady Hamilton
04-03-2010, 16:54
 skulle inte bli förvånad om vi som deltar i dessa trådar blir utsedda till Odlas egna Clowner för visst är vi underhållande?
Maggan H
04-03-2010, 17:44
Aha, där ser man när man inte hinner hänga med i svängarna! Grattis Anki!
Rosmarin
04-03-2010, 17:47
CITAT (Anki V @ 04-03-2010, 15:42)  Inte så hög.......  En liten pyssling kanske? /Anki Hrmf jag läste hit och skickade iväg en gissning, innan jag hade läst tråden färdigt. Ja så kan det gå om man har bråttom. Strunt samma, nu verkar det ju vara rätt så avslöjat... CITAT (Lady Hamilton @ 04-03-2010, 16:54)   skulle inte bli förvånad om vi som deltar i dessa trådar blir utsedda till Odlas egna Clowner för visst är vi underhållande?
Rosmarin
04-03-2010, 18:02
CITAT (Maggan H @ 04-03-2010, 17:44)  Aha, där ser man när man inte hinner hänga med i svängarna! Grattis Anki! Kunde inte ha sagt det bättre själv.
Anki får väl en "poäng" i statistiken då!
Grattis!
Lady Hamilton
04-03-2010, 18:58
Ja men det är väl fler som skall ha poäng? Maggan, Rosmarin o Margith gissade ju också o var inne på den "rätta vägen" innan Anki "brassade om" gjorde en "bredsladd" o blockerade trafiken för fortsatt trafik............ (om detta ser konstigt ut så beror det på att jag gick in o redigerade mitt inlägg medans andra skrev....förlåt)
CITAT (Lady Hamilton @ 04-03-2010, 18:58)  Ja men det är väl fler som skall ha poäng? Maggan, Rosmarin o Margith gissade ju också o var inne på den "rätta vägen" innan "dikes körningen" OK! Det är ju fasligt halt på vägarna nu!
Rosmarin
04-03-2010, 19:03
CITAT (Peztis @ 04-03-2010, 19:01)  OK! Det är ju fasligt halt på vägarna nu!  Japp! Man får se upp annars kan det gå illa!
Jo, nog fick jag också mina frön tidigare i veckan, men jag trodde på nåt helt annat än det tydligen är Nog är det väl tur att Odla har sina egna små clowner så man får sig lite ansiktsgympa när man går in här
Nu har jag äntligen sått dessa Busfröer - en dag försenat...
Lady Hamilton
02-04-2010, 18:26
Bra!  tänkte just gå ut o påminna er om att det var så-dags
Det är så himla bra att använda sig av påminnelsefunktioner i telefon (födelsedagar - även om jag brukar minnas dem ändå!) eller Outlook (frösådder, kvartalsredovisningar osv...)
Rosmarin
03-04-2010, 09:19
CITAT (Peztis @ 02-04-2010, 19:31)  Det är så himla bra att använda sig av påminnelsefunktioner i telefon (födelsedagar - även om jag brukar minnas dem ändå!) eller Outlook (frösådder, kvartalsredovisningar osv...) Min man har programmerat in alla våra brors- och systerbarns födelsedagar (=16stycken) i sin mobiltelefon. Det är bara det att det blivit lite lustigt programmerat. Telefonen bipar vid midnatt och då har man ju ofta glömt det igen när man vaknar på morgonen, och inte alltid rätt person på rätt födelsedag heller...  Min man har programmerat jättebra... Jag sätter minneslappar på kylskåpsdörren och på skrivbordet istället. Särskilt för sådant viktigt som frösådder. Den här gången är jag försenad, men jag vet om det. Vi håller nämligen på att bygga om hela vår butik och det måste vara färdigt och fint nästa vecka då påskloven börjar här. Hinner inte så mycket annat just nu.
Maggan H
03-04-2010, 11:24
Oj, jag har inte sått än! Swishar ut med en gång!
Hej så länge!
Jag la in födelsedagarna så att det plingade kl 9 - inte roligt en lördagmorgon när sonen är hos sin mormor och morfar... Nu har jag lagt in kl 10 i stället!
Rosmarin
08-04-2010, 09:01
Jag sådde igår. Har inte hunnit innan, men nu är det gjort.
Jag sådde någon dag för tidigt .......och de grodde i början på denna vecka.
Jag kan avslöja att de har väldigt hög grobarhet. Tack och lov sådde jag bara hälften av fröna.
/A
Maggan H
08-04-2010, 13:07
CITAT (Anki V @ 08-04-2010, 10:33)  Jag sådde någon dag för tidigt .......och de grodde i början på denna vecka.
Jag kan avslöja att de har väldigt hög grobarhet. Tack och lov sådde jag bara hälften av fröna.
/A Mina har inte grott än, men jag sådde några dagar för sent.... ....väldigt hög grobarhet. Tack och lov sådde jag bara hälften av fröna.  Nädu, här sparas inget av fröna och det kastas inga plantor heller....
Rosmarin
17-04-2010, 10:41
Mina har grott!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|