Full version: Kom tillbaka Aqvakul!
Meriona
kompiskram.gif Nu är väl ändå semestern slut snart ...... snälla! -cry-.gif
Klint
CITAT (Meriona @ 23-02-2010, 19:03) *
kompiskram.gif Nu är väl ändå semestern slut snart ...... snälla! -cry-.gif

Instämmer!
Monica M zon 4
Jag vill också ha Aqvakul tillbaka. Åka på semester! Vad är det för trams!? Kom tillbaka och rensa forumet! blomma.gif rose.gif
Inga från Närke
Det fungerar om vi alla hjälps åt.
Har varje dag gått in och skrivit till GÖran via mejl och då är de snabbt borta. Om även ni andra gör det också så går det snabbare än bara vara inne och titta vad det är för något.
Meriona
Jag behöver inte titta ens, man ser direkt på rubriken att det är dynga. sad.gif
ängsvädd
Jag tittar inte heller. Förstår inte varför inte admin på egen hand kan kika in då och då och radera spam, de kan ju radera flera i taget, medan Aqvakul bara kan radera ett och ett.
Inga från Närke
CITAT (Meriona @ 23-02-2010, 19:24) *
Jag behöver inte titta ens, man ser direkt på rubriken att det är dynga. sad.gif

Ja men förvisso är det många som dock tittar och det kan ju inte vara så svårt mejla till Göran och berätta så tar han bort dem nästan omgående.Han har väl mera saker att göra än kolla forumet.
Personligen skickade jag ett mejl kl. 19,15 med info om 7 spam och nu är de borta.
*Stintan*
CITAT (Inga från Närke @ 23-02-2010, 19:34) *
Ja men förvisso är det många som dock tittar och det kan ju inte vara så svårt mejla till Göran och berätta så tar han bort dem nästan omgående.Han har väl mera saker att göra än kolla forumet.

Varför tror du det går fortare om många mailar Göran? Det räcker väl om en person gör det. Själv öppnar jag aldrig spamtrådarna och det syns ju lång väg när det är spam.
Meriona
PUTT! ninja.gif ninja.gif
Inga från Närke
CITAT (*Stintan* @ 23-02-2010, 19:36) *
Varför tror du det går fortare om många mailar Göran? Det räcker väl om en person gör det. Själv öppnar jag aldrig spamtrådarna och det syns ju lång väg när det är spam.

Fortare kanske det inte går men de spam som kommit kommer ju lite olika tider och om 1 person tar ett spam och skriver att man har anmält just det spammet så kan ju någon annan ta nästa än att 1 person anmäler 7 spam senare under dagen. Då kanske de kommer bort tidigare, det var bara en reflektion och att flera tar ansvar Aqvakul bad ju om det när han hade meddelat att han skulle ha semester.
Men OK jag tar väl på mig det jobbet om det är så svårt att hjälpas åt.

Och du Meriona får bli hur PUTT (tolkar det som sur på mig) men bryr mig inte.
*Stintan*
CITAT (Inga från Närke @ 23-02-2010, 20:28) *
Fortare kanske det inte går men de spam som kommit kommer ju lite olika tider och om 1 person tar ett spam och skriver att man har anmält just det spammet så kan ju någon annan ta nästa än att 1 person anmäler 7 spam senare under dagen. Då kanske de kommer bort tidigare, det var bara en reflektion och att flera tar ansvar Aqvakul bad ju om det när han hade meddelat att han skulle ha semester.
Men OK jag tar väl på mig det jobbet om det är så svårt att hjälpas åt.

Och du Meriona får bli hur PUTT (tolkar det som sur på mig) men bryr mig inte.

Tror Meriona bara puttade upp tråden och inte alls var sur på dig flirting.gif

Jaha var det så du menade med spammen då förstår jag. Missförstod.
Meriona
CITAT (*Stintan* @ 23-02-2010, 20:32) *
Tror Meriona bara puttade upp tråden och inte alls var sur på dig flirting.gif

Jaha var det så du menade med spammen då förstår jag. Missförstod.

Oj hjälp ja... jag ville bara putta upp..... . shy.gif tråden alltså.....
mojan
Jag skickade meddelande till Göran i lördags när första spammet dök upp.

Under helgen kom fler. Visst måste man få ta helgledigt men spammen låg kvar även hela måndagen och fler och fler blev det.
Trist. sad.gif

Jag tycker nog att admin kunde vara lite mer aktivt nu när vår bäste spamborttagare har fått ledigt. smile.gif
Inga från Närke
CITAT (Meriona @ 23-02-2010, 20:42) *
Oj hjälp ja... jag ville bara putta upp..... . shy.gif tråden alltså.....

OK det är ok missförstådd kan alla bli bra att det blev klart så vi inte har några sura miner.
skogstroll
jag lider inte så mycket av det, jag brukar använda funktionen Nya inlägg och sen om det kommer massa snusk å spam så klickar jag på "markera alla trådar som lästa" eller va det heter... då ser jag dem inte mera smile.gif
Inga från Närke
CITAT (mojan @ 23-02-2010, 22:09) *
Jag skickade meddelande till Göran i lördags när första spammet dök upp.

Under helgen kom fler. Visst måste man få ta helgledigt men spammen låg kvar även hela måndagen och fler och fler blev det.
Trist. sad.gif

Jag tycker nog att admin kunde vara lite mer aktivt nu när vår bäste spamborttagare har fått ledigt. smile.gif

Hur skickade du meddelandet? Via PM i så fall går det långsammare. Mejla istället det går fortare.
Om man inte talat om för Göran att det finns spam så tas inget bort. Har sedan Aqvakul tagit ledigt skickat 5 mejl och totalt anmält 25 spam
och samtliga är borta efter ett litet tag efter han fått de olika mejlen.

CITAT (skogstroll @ 24-02-2010, 11:13) *
jag lider inte så mycket av det, jag brukar använda funktionen Nya inlägg och sen om det kommer massa snusk å spam så klickar jag på "markera alla trådar som lästa" eller va det heter... då ser jag dem inte mera smile.gif

Det är ju också en möjlighet men det är ju bra om de kom bort också så fort som möjligt eller hur, både medlemen och inlägget.
skogstroll
CITAT (Inga från Närke @ 24-02-2010, 11:16) *
Det är ju också en möjlighet men det är ju bra om de kom bort också så fort som möjligt eller hur, både medlemen och inlägget.

Ja men vi kan ju inte göra så mycket mer än att be admin. Vill de inte lägga ner energi på det så är det ju så.

Fast lite respons kunde ju vara uppskattat; att de kunde säga att de inte kan eller struntar i det eller har inte råd att lägga ner tid... nu har jag säkert inte läst alla inlägg om spam och admin's roll i det så jag kanske missat nåt
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon