Full version: tomaten Mei Wei?
lemonie
Hej!
Funderar lite på tomatsorten Mei Wei till inkommande säsong, men jag hittar inte riktigt nån information om den, och den man hittar är lite motstridig. En del säger att den är en förbättring av Gardeners Delight, andra att den är sämre. På en sida stod det att det är en busktomat, på en annan att den är högväxande.... g.gif Suck. Nån som har erfarenhet av sorten? Är den god, hur växer den, hur bra går den på friland, ska man satsa på GD hellre..?

Tacksam för all information!
Eva 33c
Jag har odlat den i växthus, och den ger lite bättre skörd hos mig än Gardeners Delight.
Du kan läsa mer om den phär å Runåbergs hemsida.
Knytt
Det är en av mina absoluta favoriter. Odlar den på friland och den ger stora skördar varje år, de är inte benägna att spricka och har en fin smak!
eugenia
Min tomatskörd förra året blev en total besvikelse. Jag hade ca 10 olika sorter, också några hybridsorter. Mei Wei var den som faktiskt var bäst och jag fick en lite skörd i alla fall. bravo.gif
Pata
Helt okej sort som gav goda ganska små tomater. Högväxande hos mig. Jag kommer nog att odla den igen, nån gång:)

Patrik
Åsa, mälardalen zon 2
Det är ett säkrare kort än GD för närvarande tycker jag (det har varit mycket problem med leverantörerna av just denna sort det är därför ex. Runåbergs inte har den längre de fick fel frö från flera leverantörer några år i rad, vilket ex. jag råkade ut för ett år blev det en bifftomat istället och ett annat år en normalstor mycket veckad tomat). Mei Wei är god, högväxande, tjuvas, kan bli en 3-4m på en säsong i ett kallväxthus.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon