Dano
Hej

Började med min odling av chiliplantor lite sent förra året, är det lagom tid nu?
Köpt ett minidrivhus med torvbriketter där jag tänkte få fart på de små liven.

Har en annan fråga med. Jag har leta efter serrano-chili i Gbg men inte hittat det någonstans, någon som vet var det finns?
Har torkad Seranno-chili som jag köpt på extremefood, kan man odla fröerna från dessa? (kanske en riktigt dum fråga)

Kan även tipsa om butiken i Botaniska trädgården, där har de ett 20-tal sorters chili.

Tack på förhand!
Pata
CITAT (Dano @ 24-02-2010, 13:45) *
Hej

Började med min odling av chiliplantor lite sent förra året, är det lagom tid nu?
Köpt ett minidrivhus med torvbriketter där jag tänkte få fart på de små liven.

Har en annan fråga med. Jag har leta efter serrano-chili i Gbg men inte hittat det någonstans, någon som vet var det finns?
Har torkad Seranno-chili som jag köpt på extremefood, kan man odla fröerna från dessa? (kanske en riktigt dum fråga)

Kan även tipsa om butiken i Botaniska trädgården, där har de ett 20-tal sorters chili.

Tack på förhand!

Javisst kan du odla de torkade frukterna, ibland är grobarheten inte så bra. Har du otur får du en hybrid, men de brukar också vara bra.

Patrik
Dano
Nu tror jag att den var rökt också, ja testar ändå
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon