Hej! Har planterat om våra ampelfackla, nu undrar jag om man kan beskära den ( klippa in grenarna ) eller tar den skada om jag gör det, grenarna har blivit ganska långa men den skjuter inga nya skott.
Alexander-VG-zon3
24-02-2010, 15:46
vänta tills den har börjat att växa, och vill du när ljuset är starkare och den är mer aktiv så kan du toppa in längre grenar.
ingelsgarden1
26-02-2010, 09:43
Hej! Tack för svaret, då provar jag med det!
mbn
28-02-2010, 13:31
CITAT (flaxss @ 24-02-2010, 15:46)
vänta tills den har börjat att växa, och vill du när ljuset är starkare och den är mer aktiv så kan du toppa in längre grenar.
Då är det är meningen att den ska grena sig där och att man kan fortsätta att toppa för att den ska fortsätta att grena sig?? Och man kan använda klippet som sticklingar.. Är de svåra att rota?
mamamaggan
28-02-2010, 13:41
Verkar inte vara svåra att rota. Jag tog sticklingar på min förra året och de har klarat sig bra. Stack ner dem i såjord direkt , kommer tyvärr inte ihåg hur lång tid det tog innan de rotat sig men kanske några veckor.
Alexander-VG-zon3
28-02-2010, 13:54
CITAT (mbn @ 28-02-2010, 13:31)
Då är det är meningen att den ska grena sig där och att man kan fortsätta att toppa för att den ska fortsätta att grena sig?? Och man kan använda klippet som sticklingar.. Är de svåra att rota?
den grenar sig ändå, men vill man toppa in så kan man göra det.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.