niggle
Jag har kommit över några frön till kottepalm och jakaranda.
Utöver tipsen på påsarna, välkomnar jag tips och råd om hur man sår och får igång dessa växter.
Något inom mig säger att dessa växter är svåra att föröka, men jag skulle så gärna vilja lyckas.

Hjälp mig!

Niggle
Alexander-VG-zon3
jakaranda är lätt sådd, så fröna i såjord och placera sådderna varmt och ljust och håll dom lagom fuktigt. snart kommer skotten fram. och fortsatt skötssel är enkel och dom är tåliga. som äldre vill dom gärna övervintra lite svalt.
skogstroll
jag fick frön till jakaranda från min farmor en gång för länge sen. De kom upp fint och växte på sig men den stod nog för torrt så till slut pallade den inte längre. Kanske inte vid ett element + att den vill ha vatten. Tror jag.
djur7
Håller med Flaxx, jakarnadan är lätt sådd. Den kommer upp snabbt. Jag sådde ifjol och de blev stora men tyvärr så glömde jag bort att vatna dem och då dog de, de tycker ej om torka alls. Jag har sått i år igen, jag planterade om dem idag, få se hur det blir detta år om jag kommer ihåg dem skall nämligen få barn i april, kanske inte så smrat at så men jag VILL. Jag har såt mycket annat också.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon