mamamaggan
25-02-2010, 04:20
Någon här som vet var man kan få tag i svarta pelargoner ? Har sett att det finns en doftpelargon , p. glaucifolium , som är svart med gulaktiga kanter men undrar om det inte finns en svart med större blommor.
När jag kollat på nätet så hittade jag någon som hette Black Springfield men var skulle jag kunna få tag på den sorten ?
Är först och främst ute efter sticklingar.
Alla tips mottages tacksamt !
Maggan H
25-02-2010, 10:03
Den här mörka köpte jag på Älvsjömässan förra året. Kan inte minnas namnet men kanske det finns kvar på namnstickan i krukan. I starkt ljus är det mörkt mörkt röd, i skugga kan den tas för svart. Riktigt läcker! Vet inte status på den, den står i mitt uterum ca 10+. Grön är den i alla fall.
[attachment=47556:P7120035.JPG]
'Springfield Black ' är väl en sk Engelsk pelargon .
Maggan H
25-02-2010, 18:10
Himla tanig, inget sticklingobjekt precis. Den heter i alla fall Black Butterfly.
mamamaggan
12-03-2010, 15:41
Tack Maggan H då vet jag vad den heter.
Black Springfield är en engelsk pelargon som jag nu köpt här
http://www.geraniumsuk.com/ . Det blev lite annat också. Plantorna har kommit och ser väldigt fina ut. De var inte så dyra heller om man köper i tre-pack. Frakten är inte så billig men är man några som delar så blev det totalt sett mycket billigare än att köpa från svensk leverantör.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.