Maggan H
Mitt barnbarn, 2½ år, har svininfluensan. Inte jättesjuk men rejäl hosta, snuva och ont i halsen. Började med kräkning natten mot lördag, ont i halsen och diarré på kvällen och efter ett drygt dygn hög feber. Rinnsnuva och nu har hostan tilltaget men febern har gått ner tack o lov. Jag är den enda i familjen som vaccinerat mig så jag hoppas att jag klarar mig, troligt är väl att de andra ramlar dit en efter en.
theseraphim
De har förutspått en andra våg nu på senvintern tidig vår då en stor del av högskole/universitet studenter struntade i vaccineringen och vädret blir mildare. Tack vare effektiv vaccinering av barn och medelålder/äldre plus i kombination med iskyla så tog vi knäcken på influensan. Nu däremot så kommer alla dessa elever smitta varandra på sina campusar/föreläsningar och studentkorridorer:-)
herkules
ska man kolla om man haft svininfluensan? gör dom sånt på vårdcentralen? jag har varit sjuk i en vecka men börjar nu bli frisk - hostan är dock inte att leka med!
theseraphim
Vet faktiskt inte om de kollar om man haft grisesnör men med tanke på hur många riktigt härliga förkylningsstammar som cirkulerat med just hosta så kan det faktiskt bara vara en bitter förkylning. Måste lära mig att använda punkt och begränsa mina inlägg:-)
herkules
CITAT (theseraphim @ 25-02-2010, 11:38) *
Vet faktiskt inte om de kollar om man haft grisesnör men med tanke på hur många riktigt härliga förkylningsstammar som cirkulerat med just hosta så kan det faktiskt bara vara en bitter förkylning. Måste lära mig att använda punkt och begränsa mina inlägg:-)

varför ska man begränsa sig? skriv du!
theseraphim
CITAT (herkules @ 25-02-2010, 11:39) *
varför ska man begränsa sig? skriv du!

tycker iof inte om begränsningar utan brukar göra som jag själv tycker men andra ska ju förstå vad man säger. Sedan så är väl risken att folk tror att jag är en messerschmitter när man skriver inlägg om allt:-)
Alba
CITAT (theseraphim @ 25-02-2010, 11:46) *
tycker iof inte om begränsningar utan brukar göra som jag själv tycker men andra ska ju förstå vad man säger. Sedan så är väl risken att folk tror att jag är en messerschmitter när man skriver inlägg om allt:-)

Ibland är det ju så att vissa ämnen passar och då skriver man mer och ibland känner man inte för ämnet och då skriver man inte. Så fortsätt du att skriva.
Simplicity
CITAT (herkules @ 25-02-2010, 11:36) *
ska man kolla om man haft svininfluensan? gör dom sånt på vårdcentralen? jag har varit sjuk i en vecka men börjar nu bli frisk - hostan är dock inte att leka med!

Jag frågade min dotters läkare om man kunde kolla i efterhand. Hon ringde då till infektionskliniken på länssjukhuset och hörde sig för. Enligt dem gick det inte att se i efterskott vad man lidit av.
pejori
CITAT (theseraphim @ 25-02-2010, 11:46) *

Äsch. Skriv du, det är ju det forumet är till för. tummenupp.gif

Marggan H. Jag hoppas verkligen att ditt lilla barnbarn inte blir för dålig. kompiskram.gif
Håller tummarna för ett snabbt tillfrisknande. tummenupp.gif
Maggan H
Nä, hon är ganska pigg med ff lite febrig kände jag när jag hälsade på idag. Hostan är inte så farlig dagtid heller.
pejori
CITAT (Maggan H @ 25-02-2010, 15:37) *
Nä, hon är ganska pigg med ff lite febrig kände jag när jag hälsade på idag. Hostan är inte så farlig dagtid heller.

Det låter ju alldeles utmärkt... yahoo.gif
Dom har det inte lätt, dom små liven, när dom blir sjuka.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon