Anais Biz
Upptäckte idag att någon GNAGER på mina övervintrade pelargoner! jag anmälde också här att mina sådder
dött men nu lutar det åt att det är moss eller sork som käkat upp dem!
Har någon erfarenhet av detta?????
theseraphim
Tyvärr blir det till att gillra fällor med nötter eller jordnötssmör:-( Gift är effektivt men tar tid tyvärr utan fällor är mest effektivt.
octachoron
Möss åt upp mina småplantor som jag övervintrade i ett garage. Då lärde jag mig en läxa om att alltid ha en musfälla beredd...
Bassam
Hej

1-jag tycker om klister fällor som ligger på skiva och på mitten , man kan lägga mat som möss tycker som nötter eller smör .

2- man kan lägga starka paprika på området och möss ska bli borta från området.
Obs

gift material inte bra för människor och djur plus möss dog på okänd plats och luktar illa kommer från dom .

H: Bassam
Meriona
KLISTERFÄLLA? Fy fasiken vilket djurplågeri! rtfm.gif ranting.gif
Irene_L
För några år sen märkte jag en morgon att flera av sådderna i så-hyllan var avknipsade. Det var en mus som tagit sig in i köket, klättrat upp i såhyllan och mumsat på de gröna små sådderna. Den fångade vi sen i en musfälla som vi laddat med hundtorrfoder.
Sollan A
Det finns en musskrämmare(?) som avger ett högfrekvent ljud som påstås skrämma mössen. Kan inte säga om det hjälper dock...
ingrid fuxwall
Tidigare år har mössen snott många plantor från mig, oftast genom att gnaga av det mesta ovan jord
cia73
Jag kommer aldrig över att en mus åt upp mina nygrodda Lunddocka plantor för nåt år sen. -cry-.gif Den musen blev inte långlivad. En gammal hederlig musfälla är säkrast, tycker jag.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon