theseraphim
Varje år kommer ju en uppsjö av nya artiklar för oss odlaiter men finns det något som ni verkligen skulle vilja se på marknaden som hade varit så speciellt så att det knappt går att beskriva utan överflödiga superlativ:-)

Kom igen och låt höra!
ingrids
En bekväm, lätt, sval "stödkorsett" som tillåter full rörlighet och gör att man inte får ont i ryggen ens när man grävt upp 10 m2 grästorv tummenupp.gif
theseraphim
typ...
http://www.affero.nu/ryggortos.asp

eller?
ingrids
Typ. Bortsett från att min erfarenhet av det som finns tillgängligt på marknade är att om man är rejält aktiv, typ gräver, är det lätt att få skavsår på skumma ställen samt att i alla fall jag håller på att svettas ihjäl.
skogstroll
Jag vill ha en liten miniatyrtåglinje runt träd-gården där jag kan forsla runt jordsäckar, gödsel och sånt... biggrin.gif
theseraphim
CITAT (skogstroll @ 25-02-2010, 15:21) *
Jag vill ha en liten miniatyrtåglinje runt träd-gården där jag kan forsla runt jordsäckar, gödsel och sånt... biggrin.gif

finns ju sådana där miniatyrer de har på vissa nöjesfält med miniånglok som tuffar på:-) Men mer allvarligt så finns det eldrivna skottkärror om det blir jobbigt.
Eva i Höga
CITAT (skogstroll @ 25-02-2010, 15:21) *

Det går att genomföra med lite god vilja! Men du vill väl att nån ska bygga den åt dig .... naughty.gif
Peztis
Det finns faktiskt små tågräls som man bygger ihop men det är för barn så de klarar nog inte någon vidare tyngd.

Men det vore ju underbart att lägga denna räls när man börjar känna sig "färdig" i trädgården och sitta där med en drink i handen och titta på allt medan det sakta tuffar på! biggrin.gif
skogstroll
CITAT (Peztis @ 25-02-2010, 15:32) *
Det finns faktiskt små tågräls som man bygger ihop men det är för barn så de klarar nog inte någon vidare tyngd.

Men det vore ju underbart att lägga denna räls när man börjar känna sig "färdig" i trädgården och sitta där med en drink i handen och titta på allt medan det sakta tuffar på! biggrin.gif

inte helt fel... har så jäkla bergig trädgård så man bryter ryggen av sig om man ska ta en jordsäck till växthuset... nån kul uppfinning vore ju bra om man bor som Bamses farmor
theseraphim
har du provat att bära på ryggen? en del har faktiskt lättar att köra en säck jord via ryggsäck än att kånka den som vanligt
mojan
Kanske ett ok som man hänger över axlarna och hänger en lka tung säck etc i varje krok.
Men vem säljer ok i nu för tider??? sad.gif
Peztis
CITAT (mojan @ 25-02-2010, 17:20) *
Kanske ett ok som man hänger över axlarna och hänger en lka tung säck etc i varje krok.
Men vem säljer ok i nu för tider??? sad.gif

Auktion, sommarloppis...?
Det var någon här på Odla som hade satt upp sin i ett träd och hängt amplar i, det var fint! Kanske kan fråga henne (tror det var tråden Före/efter). biggrin.gif
Piafia

Hej allihop!
Jag har tagit ett långt brejk från allt vad datorer heter. Läste ditt inlägg om trädgårdsfavoriter! rolleyes.gif
Jag fick, för många år sedan, i present från en bokklubb. Ni vet ett sånt där stort färgglatt kuvert, med ditt namn på .
Däri förutom alla blanketter och lotter och klistermärken, låg en fantastisk liten pryl.
Den såg ut som en liten, liten gammaldags fårsax. Och var rakbladsvass.-Perfekt att ta med i rundan både inomhus och utomhus. Jag har små händer och tycker att sekatörer ofta är klumpiga.
Naturligtvis tappade jag bort denna utsökta lilla tingest.
Har varit på trädgårdsbutiker, mässor och plantskolor. Den finns inte att få tag i no.gif
Ledsamt!!
Eva i Höga
En sån sax hade jag också. Den användes flitigt för den var kanonbra. Men den gick sönder! angry.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon