Irene_L
Igår fick jag en sån vacker julros i födelsepresent. Det var så dåligt väder när jag fyllde år så jag blev uppvaktad igår med denna ljuvliga blomma:

Om ni klickar upp bilden så ser ni hur underbart vacker den är!
Den är såååå vacker med sina rosa stänk inne i blomman!! Jag blev sååå glad!!!
Nu ska jag bara försöka få den att överleva tills det går att sätta ut den. På natten ställer jag den på ett svalt ställe så jag hoppas att det ska funka nu!

Förut har jag inte tyckt att julroser var så speciella men förra året fick jag upp ögonen för denna ljuvliga blomma. Då köpte jag en rosa på Älvsjömässan. Jag hoppas att den överlevt vintern.

Så här såg den ut när den var nyköpt -09

Det är sååå roligt att ha flera olika färger av denna fina blomma. Jag köpte också en liten vit på ett trädgårdsloppis men den har jag inte sett blomma!
Alexander-VG-zon3
ja den var väldigt vacker. ett vackert kort på en vacker blomma.
Anki V
Den var verkligen vacker.

Grattis i efterskott, jag missade att du fyllde år i går.

/Anki
Peztis
Den var verkligen jättefin! Och grattis i efterskott! blomma.gif
Eva i Höga
Vilken skapelse, så underbart vacker! Den är värd att vara rädd om så du får den att blomma många år. Grattis lite sent!
Sussie F-Flower
Åhh, vilken fin julros, Irene! Fjolårets helrosa ros var också vacker! wub.gif
stennie
Verkligen en vacker Julros... tummenupp.gif Och....Grattis i efterskott! kompiskram.gif
skogstroll
oj vad fin! jag har alltid velat ha en men jag tycker de är för dyra att köpa sad.gif
Eva i Höga
Önska dig i födelsedagspresent, har du tur får du en .... liksom Irene!
skogstroll
för sent, jag och mina andra marsianer till familj ska fira i morgon... får nog kosta på en...
Helen i Piteå Zon 5
Stort GRATTIS i efterskott Irene! Förstår att du blev jätteglad över den vackra Julrosen yes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon