pleximaster
Jag köpte ett kameliaträd på rea sent i höstas, lite på vinst och förlust. Det hade stått ute lite för länge och fått några köldknäppar och såg lite trist ut i bladen, gulnade. Den har visserligen tappat lite blad och ett antal knoppar men nu blommar den och bladen som är kvar har blivit gröna igen. I början stod den ut i vårt uthus men med denna vintern fick vi ta in den i vår matsal, där är oftast svalt vid fönstret.

Vad ska man göra med kamelian efter den har blommat? Skulle vilja frisera lite. Tanken är att den ska få stå ute i sommar och tillhösten hoppas jag att orangeriet är klart föär den att flytta in i.

plexi
Kameliaträd 3.jpg

Kameliaträd.jpg

Kameliaträd 2.jpg

Alexander-VG-zon3
jätte vacker kamelia du har, efter att den har blommat så kan du klippa den. toppa in och ta veck grenar du inte vill ha sedan ta veck ev döda grenar. klipp den efter att den har blommat för knopparna bildas på sommaren. klipper du den på hösten så klipper du veck ev blomknoppar.
Gudrun i Göteborg
Vilken fin kamelia! Och jag som var så mallig över att min lilla putte började blomma i dag. En enda blomma blush.gif

Azola
wub.gif Jättevacker Kamelia ...och vilka vackra omgivningar!
Epikuros
Väldigt fin, men varför träd och inte buske? Jag tycker det är vackrast så =)
strandskatan
Underbar kamelia i ett smakfullt rum!
Sollan A
sick.gif ååååhhh jag dräglar...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon