Använder själv Biologisk Kakaoflis i alla mina rabatter och tycker att det är toppen! Har t.e.x aldrig haft så friska fina rosor som jag har nu sedan jag började använda Kakaoflis. Ja,
alla växter verkar trivas!!
Har även lagt ut kakaoflis i en sluttning där jag tidigare har haft täckbark som bara rasade ner hela tiden. Nu är det problemet borta - Kakaoflisen ligger faktiskt kvar. Men det är väldigt viktigt att
alltid vattna hela ytan direkt efter att man lagt ut det (det gäller vart man än lägger kakaoflisen) så att en tunn skorpa bildas. Eftersom flisen är så lätt är det annars risk att det kan blåsa iväg.
Ofta blir det efter ett tag en gråaktig beläggning på flisen, men det försvinner och är helt ofarlig. Vill man bli av med den snabbt så kan man vattna bort det.
Vad det gäller att äta Kakaoflis så är det nog inte att rekommendera varken för djur eller människor! Har både hundar och en katt, som alltid springer lösa i trädgården, men de har aldrig velat äta av kakaoflisen.... tror helt enkelt att de inte lockas av att äta det! (däremot tycker de att all gödsel är mums... )
Kan verkligen rekommendera alla att använda kakaoflis som täckmaterial för att få lättarbetade rabatter utan så mycket ogräs och som dessutom ger friska fina växter!