Full version: Rosor i snö och is!
renate
Här kommer några "rosbilder",så har mina rosor det i denna kalla snörrika vintern.I skrivande stund är det töväder och snön har krymt en aning.Jag hoppas inte att det fryser nu så rosorna är insluten i en ispanser.
[attachment=47597:2010_02_...__Large_.JPG] Rosgången
[attachment=47600:2010_02_...__Large_.JPG] rosgången
[attachment=47598:2010_02_...__Large_.JPG] Maidens Blush inbäddad i dun
[attachment=47599:2010_02_...__Large_.JPG] Stanwell Perpetuals grenar med isöverdrag
Kajsa
Så många vackra bilder renate ! Idag blev det töväder här första ggn på två månader, kanske går det mot våren ändå, vi hoppas. Rosorna har nog bara haft det bra därunder all snö men kanske grenar ovan snön haft det lite tuffare, det ska bli spännande möta våren i år.

renate
Här är också töväder nu,det tom regnar lite.Snön bara krymar ihop och man ser asfalt på gatan.Isen smälter i hängrännorna och det droppar hela dagen.Det kommer kanske en vår i alla fall.Jag tror rosorna ha det bra under snön.
Kajsa
Hua renate, igår vräkte snön ner hela dagen och imorse - 10 grader och sol. Jag har skottat så jag har ont i både rygg och armar, det tar aldrig slut ! Och så börjar man oroa sig lite för alla snöberg, hur ska det gå för min fina buskpion och en del annat i buskväg, rhododendron, klematis/Patens som inte klipps ner utan ligger där under i snö massorna ?
Allt är ju inte rosor i en trädgård.
Christina i Taxinge~
CITAT (Kajsa @ 26-02-2010, 23:04) *
Rosorna har nog bara haft det bra därunder all snö men kanske grenar ovan snön haft det lite tuffare, det ska bli spännande möta våren i år.

Och så här ser Kajsas framsida ut på sommaren:

[attachment=47742:DSCN2077.JPG]

Hon har den mest fantastiska trädgård jag nånsin varit i!!!
Det blir nog snart vår & sommar igen, men först ska vi igenom den stora "vårfloden"! Huga!

renate
Här snöade det också igår men det blev inget med det bara slabb men 8,9° i morse med strålande sol hela dagen.Jag satt på altanen och katterna lekte ute i solen.
[attachment=47746:2010_03_...__Large_.JPG] Ingen rosbild idag,men så ser det ut här.
Bassam
Hej

som jag sa att snö skydder växter fån frysen , jag konstaterar det när jag levte i norr sverige , det är minus 30- till minus -40 , mev växter kommer under sommer mycket fina , det första problem där om det kommer inte snö .

H:bassam
Kajsa
Tack för det berömmet Christina, men det var nog lite överdrivet, här är nog många som har mycket mer avancerade trädgårdar än min. Du och renate har ju inte så långt till mig, ni är välkomna i sommar !
Lilla dammen med rabatt runt om är ny och så har det blivit många klematis sedan du var här sist Christina.
Christina i Taxinge~
Kajsa, det vore mycket trevligt att besöka dig igen! smile.gif

Jag kanske skulle hitta inspiration hos dig......själv är jag mest urless på trädgård sen en tid tillbaka.
renate
Det skulle verkligen vara roligt att besöker din trädgård Kajsa.Har jag vägen uppåt kommer jag gärna.här är det 10grader kallt nu,men i eftermiddag satt jag på altanen i solen det var härligt.Alla rosor är iklädd tjocka vita vinterkappor som kommer väl att smäleter snart.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon