Full version: Passion för mat
Eva i Höga
Är det någon som besökt matmässan på Eriksberg i Göteborg i helgen? Vill gärna hör hur det var för vi tänkte gå dit imorgon.
Meriona
Du får berätta hur det var Eva, om ni varit där. Jag var på hästmässan istället. smile.gif
Eva i Höga
Hoppas du var nöjd med "hästmässan" Meriona! Matmässan var vi riktigt nöjda med, förutom att det var väldigt mycket folk - och igår hade det varit ännu fler. Det var många bra utställare och vi smakade på kanongoda sillar och ostar, korvar, bröd, oljor, choklad, ja allt möjligt. Och givetvis köpte vi med oss godsaker hem. Blir definitivt ett besök nästa gång också!
zissi
CITAT (Eva i Höga @ 28-02-2010, 18:53) *
Hoppas du var nöjd med "hästmässan" Meriona! Matmässan var vi riktigt nöjda med, förutom att det var väldigt mycket folk - och igår hade det varit ännu fler. Det var många bra utställare och vi smakade på kanongoda sillar och ostar, korvar, bröd, oljor, choklad, ja allt möjligt. Och givetvis köpte vi med oss godsaker hem. Blir definitivt ett besök nästa gång också!

Förstår att du är mätt och belåten och har mycket gott med dig hem också. Visst är det kul med både trädgårds- och matmässor. Vi var på matmässa i Stockholm förra året. Lite långt till Göteborg för vår del.
Meriona
CITAT (Eva i Höga @ 28-02-2010, 18:53) *

Ni fyndade nog mer än vi, det var lite dåligt utbud i år. Jag har bara varit på ostmässa en gång, men där blev inte några inköp. Efter att ha provsmakat säkert 300 ostar mådde jag så illa att det inte var tal om att köpa nån ost. naughty.gif
Måste försöka pricka in en sån matmässa som du var på istället, där det är lite gott och blandat!
Elisabeth-Västkustkolonisten
Synd att inte vi tänkte på matmässan när vi var vid eriksberg igår.

Men om det var så mycket folk så kanske var det lika bra, går ju väldigt osäker med min yrsel. Och så hade min gubbe säkert köpt där en massa igen.

Överbölingen
Någon matmässa var inte att tänka på för oss.bl a avståndet.
Eva hade körhelg så det blev varken fredagsmys eller lördagsmiddag och när jag hämtat henne vid bussen och vi kommit till Böle så var klockan 23.50.
Trots måndag så tog vi igen förlusten med älgkalvfilet och potatisklyftor med rotselleri och vitlöksklyftor med örtsmör.
Men vi skulle gärna ha gått på mässan. Alldeles för få matmässor i Sverige.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon