Full version: Satte vitlök
rosita
Snön har smält undan intill huset och växthuset bravo.gif och jag kunde inte bärga mig... så nu har jag satt vitlök. whist.gif Jag hade en del vitlökar som börjat gro, så det var bara att chansa! naughty.gif

Hur gör ni för att hålla fingrarna i styr medan vintern sakta försvinner?
Malin_MeL
UNDERBART!
jag kan inte heller hålla fingrarna i styr, just nu sår jag för fullt. jorden ute har fortfarande ett slask-lager så där vill jag inte pilla ännu.
men jag fixar och trixar med belysningsplatser. idag har vi installerat en ny belysning i tvättstugan som består av en höj och sänkbar belysningsramp placerad i fönstret. temp 16-18 grader, perfekt för växter
[attachment=47678:tv_ttstugan.JPG]
Bassam
HEJ

Det är bra om man skydda dom från början och ger dom miljö som behöver.

H:Bassam
Preussen
jag kollar på how to be a gardener, längtar ut och irriterar mig smått på programledarens smått neurotiska förhållande till gräsmattan smile.gif

ska ta mig ut till kolonilotten idag.
katah
Åh ,Rosita , är du säker att du befinner dig i Sverige ? confused.gif

jag konstaterade idag att det är 1. mars och kanske dax att röja lite i trädgården, kratta kanske, och börja drömma på riktigt.
När jag tittade ut så jag en arg-eländig-kall vind som vräkte ner ännu mer av den vita varan !

Så drömmen få vara en dröm ett tag , och bor ändå i zon 2-3 crying.gif
rosita
CITAT (katah @ 01-03-2010, 18:20) *
Åh ,Rosita , är du säker att du befinner dig i Sverige ? confused.gif

Javisst, men det var en chansning eftersom vitlöken börjat gro och ändå inte går att äta flirting.gif

Jag passade på att plantera några småplantor sallat också, som inte fick plats i växthuset. 5 små sallatsplantor står nu alldeles intill huset med var sin petflaska som huva för att få lite skydd. Går det, så går det. whist.gif Förra eller förrförra året hade jag planterat ut sallatsplantor med väv över. 3 dagar senare var det -7 grader i 3 nätter, men sallaten stod där så fin när jag lyfte på väven efter ytterligare några dagar. bravo.gif
Preussen
några vitlökar hade tittat upp, var av de jag fick från Nepal. tyvärr hade vintern varit för hård mot rosmarinen.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon