Full version: Köpa JULAs växthus?
Katta
Vi ska påbörja bygget av ett "Riktigt" växthus, men det kommer att ta ååår innan det är färdigt. Med tanke på att vi är småbarnsföräldrar med ingen tid över. Bygget ska göras med gammla lägenhetsglas som först ska göras om till vettiga växthusfönster....ja, ni förstår väl.

Hur som helst.

Jag vill kunna odla redan i sommar i liten skala.
Funderar på att köpa Växthuset JULA säljer. 5 kvm för ca 4500:-
Länk

de har ett som är 1,3 kvm större men jag anser inte att det är värt 3000:- extra.
Inte när jag funderar på att köpa av den här anledningen.

Har ni någon åsikt eller erfarenhet av detta växthus?

Vill ha ett riktigt, men inte jättestort eller påkostat. Det ska kunna stå och fungera några år medan vi bygger det andra som blir stort.

Vill inte ha något tillsvidare bygge.

Vad tror ni?
Peztis
Nu vet jag ju inget om dessa produkter egentligen men för 1000:- mer får du ett något större (6 kvm) växthus på Skånska Byggvaror med 4 fönster, 20 cm högre och leveransen ingår visst i priset, tror inte att det gjorde det hos Jula.
http://www.skanskabyggvaror.se/produkter/v...axthus_odla_60/

5 kvm är väääldigt litet (mitt gamla är på knappa 6 och det är hopplöst, tycker jag) och den extra volymen i taket på Odla 60 betyder en hel del för växtmiljön.
vips
Finns ju också Juliana-varianterna från bl.a. Willab, ungefär samma pris där. Har själv ett gammalt litet Juliana som följde med när vi köpte huset. Fördelen med Willab eller SKBV är att det finns mycket tillbehör att köpa, extra ventilationsfönster till exempel. Inte helt fel om bygget av det riktiga växthuset skulle dra ut på tiden... smile.gif

/magnus
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon