Christa
01-03-2010, 12:58
Jag har nästan aldrig köpt denna typ av tidningar men nu funderar jag på att prova eftersom det var billigt och jag kan behöva något lättsamt att läsa i sängen innan jag somnar.
Man får välja mellan Allas, Hemmets veckotidning och Se och hör.
Jag tycker det är intressant att läsa om människor men kakrecept, inredning och mode är jag totalt ointresserad av. Brukar det finnas några intressanta reportage i dessa tidningar?
Vilken av dem innehåller minst av de saker jag är ointresserad av?
Alla upplysningar emottages med tacksamhet.
Det är O´key med reportage om kändisar bara det inte är snaskigt, överdrivet och elakt. Det skall ju helst vara sant också men det är ju svårt att kolla. Köpte en Se och hör en gång och där stod att Emma från Bonde söker fru var gravid men när hon väl fick barn så var det mer än ett år senare. Lögn alltså.
Hemmets veckotidning om jag får välja, är den bästa.
Eva i Höga
01-03-2010, 13:05
Köper aldrig veckotidningar då jag inte tycker att de ger mig något. Kanske bara nån gång på sommaren om jag vill ha ett korsord. Om du vill läsa om människor föreslår jag att du lånar biografier eller memoarer på biblioteket. Där kan du också kolla veckotidningar och se om det finns något som passar dig.
Myosotis
01-03-2010, 13:19
CITAT (Christa @ 01-03-2010, 12:58)

...Det skall ju helst vara sant också...
Ingen aning, jag läser inte sånt, men att förvänta sig att det ska stå sanningar i sådana tidningar är nog lite väl optimistiskt.
Christa
01-03-2010, 13:20
CITAT (Eva i Höga @ 01-03-2010, 13:05)

Köper aldrig veckotidningar då jag inte tycker att de ger mig något. Kanske bara nån gång på sommaren om jag vill ha ett korsord. Om du vill läsa om människor föreslår jag att du lånar biografier eller memoarer på biblioteket. Där kan du också kolla veckotidningar och se om det finns något som passar dig.
Jag har som sagt i princip samma uppfattning som du men nu vill jag ha något lättläst i sängen. Dessutom är de ju så att om jag läser en bok så har jag själv valt den. När jag suttit i väntrum eller hos frissan har det hänt att jag råkat hitta något intressant som jag inte kände till och därför inte letade efter.
Jag har huset fullt av böcker men jag är ute efter lite lättlästa reportage att läsa innan jag somnar.
Jag brukar få en trave Allas av en granne. Den innehåller ofta flera berättelser om människor och deras liv. Dessutom flera korsord om du är intresserad av det.
När jag själv köper tidningar blir det inredning och trädgård.
Christa
01-03-2010, 13:22
CITAT (pejori @ 01-03-2010, 13:05)

Hemmets veckotidning om jag får välja, är den bästa.
Kan du berätta lite om innehållet?
Meriona
01-03-2010, 13:40
Se och hör är bara skvaller och trams.
De andra två är ganska lika, men räkna med att det är mycket recept. Och mode och inredning förekommer också i varje nummer. Det brukar stå om samma människor (fantastiska vardagsmänniskor) i båda två med några veckors mellanrum. Jag har fått dem i flera år förut eftersom mamma läst dem, men nu får jag bara HJ för det är den som hon gillat bäst. Men den fick du ju inte välja på tyvärr.
Elisabeth-Västkustkolonisten
01-03-2010, 15:42
Min gamla svärmor har 4 veckotidningar, allas, allers, Året runt och Hemmets veckotidning. Ibland köper hon också HJ
Efter henne får vi dom och sedan min svägerska.
Allas gillar jag minst, allers sådär, Mest gillar jag Aret rund och Hemmets veckotidning. Även jag läser dom i sängen eftersom jag inte kan hålla upp en bok.
I alla 4 är många recept, är i alla veckotidningar. Och många korsord.
Elisabeth
Christa
01-03-2010, 15:53
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 01-03-2010, 15:42)

Min gamla svärmor har 4 veckotidningar, allas, allers, Året runt och Hemmets veckotidning. Ibland köper hon också HJ
Efter henne får vi dom och sedan min svägerska.
Allas gillar jag minst, allers sådär, Mest gillar jag Aret rund och Hemmets veckotidning. Även jag läser dom i sängen eftersom jag inte kan hålla upp en bok.
I alla 4 är många recept, är i alla veckotidningar. Och många korsord.
Elisabeth
Vad är det hos Allas som du inte gillar? Meriona tyckte Allas och Hemmets veckotidning är ganska lika men du har hittat olikheter eftersom den ena är bland de du gillar sämst och den andra bland de du gillar bäst. Därför tycker jag det är värdefull information att få veta vad det är för skillnad.
Inga från Närke
01-03-2010, 16:13
Det är väl bara att gå till närmaste kiosk och köpa en av dessa tidningar varje vecka så har du 4 veckor klara framöver och så kan du bestämma dig vilken du tycker är bäst.
Elisabeth-Västkustkolonisten
01-03-2010, 19:25
Christa jag kan inte ens säga vaför allas inte tilltalar mig. Nuförtiden tittar jag inte ens i alla.
Men jag tror att ingen av dessa är något för dig.
i alla dessa veckotidningar är varje vecka recept, korsord, ofta handarbete eller inredning. Några romaner och så olika berättelser. Men du får göra som Inga sa, köp några och jämför.
Elisabeth
Christa
01-03-2010, 19:54
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 01-03-2010, 19:25)

Christa jag kan inte ens säga vaför allas inte tilltalar mig. Nuförtiden tittar jag inte ens i alla.
Men jag tror att ingen av dessa är något för dig.
i alla dessa veckotidningar är varje vecka recept, korsord, ofta handarbete eller inredning. Några romaner och så olika berättelser. Men du får göra som Inga sa, köp några och jämför.
Elisabeth
Erbjudandet innebär att man får 10 nummer för 159 kr. Inte värt besväret att köpa och kolla. Skulle det inte bli så bra så får jag väl ge bort dom. Tänkte bara att jag skulle se om jag kunde få reda på lite genom andra som läst dem. Jag har ju fått en del info av er och kanske kommer det någon mer och skriver.
Tidningen Vi har jag funderat på tidigare men jag vill inte ha någon lång prenumeration så att huset översvämmas av tidningar. Vi skulle jag säkert spara medan de där veckotidningarna skulle kunna lämnas vidare utan saknad.
Hemmets Veckotidning hade jag i över tio år men nu har jag ingen längre,tycker det har blivit så mycket smörja och skit i veckotidningarna som tex skvaller recept virkbilagor hemma hos Lill-babs osv.Allt det där kan man hitta på nättet om man vill.Brukar läsa lite skvallerpress hos Tandläkaren för att fördriva tiden.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.