Men jag tycker alltid att den man köper i mataffären vissnar så fort! Efter en vecka är den torr och slokande i bladen.
Jag har provat att ha den i kylskåpet utan extra vatten (vattnat vid behov), i kylskåpet med lite vatten i ett glas (som basilika), i rumstemp och vattnat vid behov, i rumstemp i vattenglas... Alla varianterna har också provats med att låta dem stå kvar i påsen samt utan påsen. Många variablar!
Det står på fp att det ska förvaras svalt men jag kan inte se att det skulle vara bättre.
Har inte provat att plantera om dem i ny jord, funderar på att göra det med de som jag har hemma nu och ser allmänt hängiga ut.
Har heller inte provat att gödsla dem, kom jag på, men å andra sidan så hade vi till för ca ett år sedan redan gödslat vatten i kranen (någons avloppsbrunn läckte in i vårt vatten

Funderar också på att klippa av stänglarna och ställa dem i ett glas med vatten bara.
Eller är det bara så att jag har för höga förväntningar och att den helt enkelt inte klarar att leva i "vanlig" miljö mer än en vecka, MAX två?
I frysen har jag från landet men det är ju inte så kul med sladdrig persilja i salladen.
Jag SKA så min egen persilja men det tar ju tid för den att komma upp så pass att man kan börja bruka den...