corey
Småplantor började vakna i en övervintrad minipensé-kruka. Jag skolade om dem och tog in dem under lysröret. men nu när de börjar växa till sig så blir jag osäker på vad det är egentligen. De små skjälkarna är lite rosatonade och har ett litet ludd som jag inte känner igen. Bladen är rundade med små naggade kanter, väldigt små och många.

Har någon en bild att dela med sig på sina penséplantor?

Puss o kram
Rosmarin
Här kan du se bilder av penséebebisar.
corey
Tack!
jag har ogräs
(men det är mycket likt)
corey
Titta här!
Jag kan tänka mig att det är ett litet ogräs som ger pyttesmå näva-likande blommor. Inte alls penseer. Hahaha! Vad tror ni?[attachment=47751:DSC00126.jpeg]
Anki V
Jag tycker det påminner om Bacopa. Hade du några sådana i krukan?

/Anki
corey
Nej, det var bara penséer i krukan. Mysterium.
Åsa, mälardalen zon 2
Jag tycker det liknar teveronika el någon av de andra ogräsveronikorna.
corey
Ja, det verkar nog vara en veronika och nu har jag ryckt upp alla. I en kruka hade en riktig pensée börjat gro, så nu har jag i alla fall en.

Knasig historia.
Smarterchild
Jag lånar tråden lite, har sått en del penseer och violer av egna frön... Och jag misstänker starkt att en del plantor varken är penseer eller violer, med tanke på bladen.. är det nån som kan hjälpa mig identifiera denna växt? edit: kom på det själv!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon