Fny
Grarrrghhh vad svårt det blev nu då... Vi har bestämt oss för att skaffa katt, ja. Vi har också kommit fram till att det helst blir en norsk skogkatt eller en sibirisk katt. Har letat och letat och tänkt och tänkt... Och har nu två klara alternativ som båda är väldigt lockande.

Antingen lilla kisse A, som är en sibirisk sötnos. Underbart vacker och redo att flytta, vi skulle kunna ha hem henne redan till helgen.

eller kisse B, som är norsk skogkatt. Denna är dock bara en vecka gammal och vi skulle alltså få vänta nästan tre månader... Jättesöt. Men här kommer det lustiga: uppfödarens namn är samma namn som min darling gav min förlovningsring, som betyder just "ring", och vi skulle få katten precis i samband med vårt bröllop. Dessutom har hela kullen fått namn som jag känner igen från de magiska formler jag studerar. Namnen gör att denna kisse blir lite extra lockande, känns nästan som om universum vill visa nåt... Men samtidigt kan man ju inte låta sig styras av "tecken från universum" som troligtvis bara är slump. Vad betyder ett namn? wink.gif

Men hu vad svårt det blev... vill ju inte välja bort nån... skulle så gärna vilja få kissen redan till helgen... nu när jag inte mår så bra känns det extra bra att få lite sällskap... å andra sidan så skulle det ju passa fint med en kisse i samband med bröllopet... mrwaawww vad svårt det här är!!!
Ramoth
Bara för att ställa till det lite extra för dej ...
Varför välja?
(Om det inte är en ekonomisk fråga förstås - raskatter är inte gratis)
En katt bör inte vara ensam i vilket fall som helst, så två kissar som är så pass lika både till ålder och kynne (raserna bör vara mycket kompatibla så att säga) låter som en utmärkt kombination.

Sedan skulle jag rekommendera till efter bröllops festligheterna att ta hem en liten kattunge.
Det kan bli lite mycket för en liten kissunge.

"Två katter är dubbla glädjen för halva jobbet"

Lycka till!
skogstroll
CITAT (Fny @ 02-03-2010, 13:15) *