malin72
ja kanske jätte konstig fråga, men jag har inte kunnat så förrens nu...känns hel skumt för jag brukar börja i dec/jan
men nu vill jag börja och sitter därför och funderar på vad jag ska så g.gif

jag tänkte att lättast kanske är om ni tex tänker -det är alldeles försent...
som tex penseér det hann jag inte med i år men annat..tomater, paprika, sommarblommor vad som
finns det något som ni känner....oj det är alldeles försent!!!

ja som sagt frågan låter säkert jätte konstig men så här sen är jag aldrig och vill inte börja driva upp något som sen inte hinner med..'
så om ni känner något säg bara till för jag hade tänkt så allt möjligt tex gyllenbär, klockranka, paprik, tomater, chili, blomstertobak, petunia, luktärter,blomsterbönor ja lite olika
Red Top
Mitt spontana svar blir att det inte är för sent med något av det du räknar upp.

Själv har jag bara sått penséer (i början av januari) och pelargoner (i mitten av februari), samt ngr fröer av kenaf 'Hibiscus cannabinus', sommarljus, törnrosas kjortel, timvisare 'hibiscus trionum', rosenhibiskus 'hibiscus lasiocarpus och trädkål för en vecka sedan.

Blomstertobak, narcisstobak, petunior, snöflinga, och paprika mm tänker jag så nu i veckan. Förra året sådde jag i början av februari, men det blev alldeles för tidigt. De blev rätt förvuxna innan jag kunde plantera ut dem i juni, så jag fick beskära dem flera gånger.

Tomater, gurkor, Flitiga Lisor, palettblad mm väntar jag med till april.

Penséer är väl det enda som är lite sent att så, om du vill ha en tidig blomning. Men det är absolut inte för sent. De blommar ju hela sommaren och långt in på hösten.

Så sätt i gång och så bara. yes.gif
Maggan H
Kör på Malin, jag kan inte heller se att något mer än tidiga vårblommor skulle vara för sent. Jag har inte sått mer än en massa olika gräs och så klart busfröna, alla övriga ska i jorden kommande veckor.

Och Klockrankefrön kommer på posten snart!
Peztis
Lite beroende på var man bor så är det väl så att det mesta brukar man annars så i mars. Jag är ivrig och sådde mina tomatfröer i förrgår och det är väl dags att fundera på vad mer som ska ned härnäst. Paprikor har jag sått och så klart Bus- och Bonusfrön allteftersom man har fått instruktioner från "donatorerna".

Så på du, nästa år kanske fröna inte är lika tjänstvilliga!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon